سرمایه‌گذاری روی ساخت لامپ‌های گرافنی

لامپ‌های گرافنی نشر انرژی کمی داشته، با طول عمر بالا و هزینه تولید به‌عنوان یکی از گزینه‌های مناسب برای تجاری‌سازی گرافن محسوب می‌شوند. شرکت پی‌ال‌سی (PLC) یکی از شرکت‌های انشعاب یافته از موسسه ملی گرافن دانشگاه منچستر است که روی تجاری‌سازی گرافن فعالیت می‌کند. این شرکت در حوزه ساخت لامپ گرافنی فعال بوده که انتظار می‌رود محصولاتی با طول عمر طولانی و هزینه پایین توسط این شرکت ساخته شود.

دانشگاه منچستر روی شرکت PLC سرمایه‌گذاری کرده است تا بتواند از مواهب تجاری‌سازی این فناوری بهره‌مند شود. لامپ‌های گرافنی اولین مورد تجاری‌سازی شده گرافن در حوزه روشنایی است.
گرافن اولین بار در سال 2004 توسط آندره گیم و کوستیا نوفوسلو تهیه شد که جایزه نوبل سال 2010 برای این کار به این دو دانشمند اعطا شد. این موضوع موجب شد تا دانشگاه منچستر به‌عنوان قطب گرافن دنیا لقب بگیرد به طوری که بیش از 200 محقق در این دانشگاه روی گرافن به تحقیق و مطالعه بپردازند.

موسسه ملی گرافن دانشگاه منچستر به دنبال شرکای دانشگاهی و صنعتی است. این موسسه بودجه‌ 38 میلیون پوندی از EPSRC و بودجه 23 میلیون پوندی از ERDF دریافت کرده است.

کولین بایلی از دانشگاه منچستر می‌گوید: « این لامپ‌ها نشان می‌دهند که استفاده از گرافن وسعت بیشتری یافته است این درحالی است که تازه اندکی بیش از یک دهه از کشف این ماده می‌گذرد. این یک پیشرفت علمی بزرگ محسوب می‌شود.»
جیمز بیکر می‌گوید: « عملکرد PLC نشان داد که چگونه همکاری با دانشگاه منچستر می‌تواند منجر به ساخت محصولی شود که میلیون‌ها نفر از آن بهره‌مند شوند. این نشان می‌دهد که دانشگاه منچستر نه تنها یک مرکز تحقیقاتی تراز اول جهان است بلکه در تجاری‌سازی نیز بسیار پیشرو است.»

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا