مشارکت بیش از چهار هزار دانش‌آموز در سومین دوره مسابقه دانش‌آموزی نور

 پس از اعلام آغاز دوره سوم مسابقه دانش­آموزی نور؛ گرامیداشت ابن­رزاز جَزَری از موثرترین دانشمندان علم رباتیک و بنیانگذار مکانیزم‌های مکانیکی، توزیع پوسترهای این مسابقه در مدارس و پژوهشسراها آغاز شد.

سه هزار و 500 پوستر مسابقه دانش­آموزی نور؛ گرامیداشت ابن­رزاز جزری در مدارس و پژوهشسراهای سراسر کشور و 18 کشور جهان توزیع شده است تا دانش‌آموزان در جریان برگزاری و جزئیات این مسابقه قرار گیرند و تا پایان مهلت فراخوان بتوانند آثار خود را ارسال کنند.

در  دور سوم مسابقه دانش­آموزی نور؛ گرامیداشت ابن­رزاز جزری، تاکنون بیش از چهار هزار و 420 دانش‌آموز در قالب هزار و 833 گروه در آن شرکت‌کرده‌اند که در مجموع تا این لحظه هزار و 75 اثر به دبیرخانه مسابقه ارسال شده است.

لازم به ذکر است در حال حاضر از کشور عراق 11 دانش­آموز در قالب 7 گروه، پاکستان 10 دانش­آموز در قالب 7 گروه و افغانستان 60 دانش­آموز در قالب 25 گروه در مسابقه دانش­آموزی نور؛ گرامیداشت ابن­رزاز جزری شرکت کرده­اند.

مسابقه دانش‌آموزی نور؛ گرامیداشت ابن­رزاز جَزَری در حال برگزاری است و اطلاع‌رسانی فراخوان این مسابقه از دی­ماه سال 96 آغاز شده ‌است. نحوه شرکت در این مسابقه ساخت فیلم‌های علمی 60 ثانیه­ای با موضوع ساخت مکانیزم‌های حرکتی و آزمایش‌هایی در مباحث مختلف مکانیک است و دانش­آموزان تا 10 شهریور 97 فرصت دارند آثار خود را ارسال کنند.

گفتنی است اولین دوره مسابقه دانش­آموزی نور، مهرماه سال 1394 به نام مسابقه دانش­آموزی نور؛ گرامیداشت ابن­هیثم با موضوع ساخت فیلم‌های علمی و آموزشی یک‌دقیقه‌ای در حوزه فیزیک نور برگزار شد که بیش از سه­هزار و 900 دانش‌آموز با یک هزار و 600 فیلم در این مسابقه شرکت کردند.

دومین دوره این رویداد با نام مسابقه دانش‌آموزی نور؛گرامیداشت پروفسور جكی‌یینگ، برگزیده جایزه مصطفی(ص)2015 نیز در سال 95 برگزار شد که پنج هزار و 100 دانش‌آموز با حدود دو هزار فیلم در آن شرکت داشتند.

گروه‌های دانش‌آموزی می‌توانند با مراجعه به بخش مسابقه دانش‌آموزی نور در پایگاه اینترنتی جایزه مصطفی(ص) به نشانی www.mustafaprize.org ضمن مطالعه راهنمای علمی، قوانین، مقررات و شرایط ارسال در این رویداد ثبت­نام کرده و فیلم‌های ۶۰ ثانیه‌ای خود را بارگذاری کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا