مشکل درتامین بودجه های پژوهشی به دلیل نوسان نرخ ارز

به گزارش سیناپرس ،توکل‌افشاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات پژوهش عدم تخصیص اعتبارات کافی است که در خصوص مواد مصرفی و همچنین تجهیزات پژوهشی مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در ماه‌های اخیر به دلیل نوسانات نرخ ارز، مشکلات تهیه مواد مصرفی در تجهیزات برای مراکز تحقیقاتی به پژوهش کشور لطمه وارد کرده است.

توکل‌افشاری تصریح کرد: تهیه مواد مصرفی برای دانشجویان در دانشگاه‌های علوم پزشکی در ماه‌های اخیر با مخاطره روبرو است و امیدواریم مشکلاتی که در ماه‌های اخیر در این زمینه به وجود آمده است،‌ به زودی مرتفع شود.

وی در ادامه در خصوص عمده فعالیت‌های مرکز تحقیقات آلرژی و ایمونولوژی، اظهار کرد: این مرکز تحقیقات در زمینه بیماری‌های سیستم دفاعی بدن از جمله ایمنی، سرطان‌ها، تولید واکسن و بیماری‌های مرتبط با آلرژی و ایجاد حساسیت فعالیت می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از پروژه تحقیقاتی در خصوص تولید واکسن‌های مبتنی بر تهیه پپتید خبر داد و گفت: پپتید در واقع نوعی واکسن‌ است که مبتنی بر بخشی از ساختار پروتئین تولیدکننده و مولد سرطان است که در ماه‌های اخیر، تحقیقات خوبی در خصوص آن انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مرکز نوعی آلرژن در حال بررسی است که در تست‌های ازدیاد حساسیت از آن استفاده می‌کنند.

رئیس مرکز تحقیقات آلرژی و ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: در صورتی که واکسن پپتید مراحل تحقیقاتی خود را به پایان برساند، می‌تواند در پیشگیری از سرطان بسیار موثر باشد و این واکسن مبتنی بر تقویت سیستم ایمنی است که در این زمینه مرکز تحقیقات ایمونولوژی و آلرژی تحقیقات نسبتا خوبی را انجام داده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا