مسئولیت کشورهای صنعتی در زمینه محیط زیست مهم است

 عیسی کلانتری در اجلاس جهانی تغییرات آب و هوایی در بروکسل اظهار داشت: روش های سیاسی سازی در کنوانسیون مربوطه، مغایر روح حاکم بر همکاری های جمعی است.

کلانتری اشاره ای هم به سرمایه گذاری های فراوان کشور در حوزه های زیست محیطی داشت و از اعمال تحریم های ظالمانه هیات حاکمه آمریکا به شدت انتقاد کرد.
کلانتری همچنین در حاشیه سفر به بروکسل با اولوا الوستون وزیر محیط زیست نروژ دیدار و دو طرف بر گسترش همکاری های محیط زیست به ویژه علاقمندی به همکاری در حوزه مدیریت سواحل و آلودگی های دریایی تاکید کردند.
ملاقات با وینجا شولز وزیر محیط زیست آلمان از دیگر برنامه های سفر دو روزه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به بروکسل بود که در آن دو طرف ضمن بررسی زمینه های همکاری های دو جانبه محیط زیستی، تقویت همکاری ها در خصوص انتقال تکنولوژی، بهینه سازی مصرف انرژی، پسماند و گردو غبار و محیط های طبیعی را از جمله اولویت های همکاری برشمردند.
معاون رئیس جمهوری در بخش دیگری از سفر دو روزه خود با وزیر محیط زیست لهستان و میزبان اجلاس cop24 2018 دیدار و در خصوص گسترش همکاری های دو جانبه گفت و گو کرد.
دیدار و گفت و گو با میگل آریاس کانیته کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا پیرامون زمینه ها و نحوه گسترش همکاری های دو جانبه از دیگر بخش های سفر دو روزه عیسی کلانتری به بروکسل بود.
عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در روزهای 30 و 31 خردادماه به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در اجلاس بروکسل برای «تغییرات آب و هوایی» شرکت کرد. این نشست دو روزه تحت عنوان نشست «وزرا برای اقدام زیست محیطی» برگزار شد و هدف از آن، تلاش برای نزدیک کردن مواضع اختلافی و نقطه نظرات کشورهای جهان به منظور دستیابی به توافقی جامع در نشست آتی کنوانسیون تغییرات آب و هوایی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا