خرازی: علوم شناختی کیفیت زندگی مردم را افزایش می دهد

 دکتر کمال خرازی، عصر نخستین روز سمپوزیوم دو روزه نقشه برداری مغز، به نقش اثرگذارعلوم شناختی در کنار سایر علوم و فناوری های نوین چون زیست فناوری، نانو فناوری و فناوری اطلاعات اشاره کرد و به اهمیت این علم پرداخت.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی معاونت علمی، پیرامون اهمیت و نقش نقشه برداری مغز در روان شناسی شناختی و آموزش سخنرانی کرد.

وی با بیان این که با پیشرفت های اخیر در حوزه علوم شناختی و علوم اعصاب، در روان شناسی شناختی نیز از تکنیک ها و دستاوردهای این علوم استفاده می شود، در خصوص نقشه برداری مغز (Brain Mapping) و همچنین استفاده از تکنیک های تصویربرداری مغزی در آشکارسازی فرآیندهای شناختی سخن ایراد کرد. 

جنبه دیگری از سخنان خرازی، حول محور یادگیری و اهمیت آن بود و ایشان در این بخش از صحبت های خود به اهمیت آموزش و چگونگی تغییر ساختار مغز با استفاده از فرآیند آموزش پرداخت.

خرازی بیان کرد که چگونه آموزش می تواند مدارات مغزی را دچار تغییر و تحول ساخته و یادگیری فرآیندی همراه با تغییر و تحول شناختی است.

ایشان در بحث استفاده بالینی و درمان بیماری ها به بهره گیری از نقشه برداری مغزی برای تشخیص و درمان اختلالات یادگیری اشاره کردند.

به گزارش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛مدرسه آموزشی ایبرو، با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری با همکاری تعدادی از دانشگاه های علوم پزشکی در حال برگزاری است.

سمپوزیوم دو روزه نقشه برداری مغز نیز از امروز (شنبه) در این مدرسه آموزشی در کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز بکار کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا