رکورد خودروی الکتریکی فولکس در مسابقات تپه نوردی

شرکت فولکس‌واگن به صورتی جدی مشغول به فعالیت درزمینهٔ خودروهای الکتریکی است و به نظر می‌رسد که فعالیت این شرکت نتیجه مناسبی نیز داشته است. این شرکت به‌تازگی مدل I.D.R را برای شرکت در مسابقات مشهور تپه نوردی پایک پیک (Pikes Peak) معرفی کرده است و این خودرو در دور تعیین خط این مسابقات توانست تا به بهترین رکورد ممکن دست پیدا کند.

رکورد به‌دست‌آمده برای این وسیله نقلیه برابر با 3 ساعت و 16 دقیقه و 083 ثانیه بود که این میزان به مقدار 11 دقیقه و 049 ثانیه از جایگاه دوم بهتر بود. شایان‌ذکر است که راننده خودروی فولکس، رومین دوما بود و در جایگاه دوم نیز سیمونه فاگیولی با خودروی موتور احتراقی نورما M20 SF PKP قرار گرفت.

دوما درباره این مسابقه می‌گوید: «ما روز خوبی را داشتیم. I.D.R فوق‌العاده است و من هرگز شتاب و قدرتی مانند این را در یک خودرو تجربه نکرده بودم. متوجه شدم که با هر کیلومتر مسیری که می‌روم، این خودرو بیش از پیش به یک واحد کامل بدل می‌شود.»

رقابت‌های پایک پیک در حقیقت یکی از مهم‌ترین رقابت‌های جهان است که در مسیری 20 کیلومتری در ارتفاع 2745 متری آغازشده و در ارتفاع 4315 متری به پایان می‌رسد. به‌این‌ترتیب می‌توان درک کرد که این اختلاف ارتفاع تا چه اندازه به یک موتور قدرتمند برای پیمایش نیاز دارد.

مرحله مقدماتی این مسابقات شامل بخشی 8.3 کیلومتری از این مسیر است که خودروی فولکس توانسته است تا در آن به یک رکورد بی‌نظیر دست پیدا کند. به‌این‌ترتیب باید دید که این وسیله نقلیه در مسابقات اصلی چه خواهد کرد. شایان‌ذکر است که خودروی I.D.R دارای موتوری 680 اسب بخاری است که می‌تواند در مدت‌زمان 2.25 ثانیه از وضعیت ایستاده به‌سرعت 100 کیلومتر برسد.

منبع: electrek

ترجمه: احمد محمدحسینی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا