Oppo Find X با طراحی تمام‌ صفحه معرفی می شود

به گزارش سیناپرس به نقل از زومیت،اگر یک ترند در سال ۲۰۱۸ بین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند وجود داشته باشد، تولید محصولی با بیشترین نسبت صفحه‌نمایش به بدنه است. اوپو نیز با گوشی Find X که امروز آن را در شهر پاریس معرفی کرد، همین رویه را دنبال کرده و با ترکیب ایده‌های فعلی و نوآوری‌های خود، محصولی با صفحه‌نمایش ۶.۴ اینچی توسعه داده که دارای نسبت ۹۲.۲۵ درصدی صفحه‌نمایش به بدنه‌ی دستگاه است. این شرکت چینی برای دسترسی به این مهم، از هیچگونه بریدگی‌ای در بخش صفحه‌نمایش استفاده نکرده است؛ از این‌ رو کاربرانی که همواره موضع منفی نسبت به استفاده از ناچ دارند، می‌توانند از این موضوع خوشنود باشند.

جالب‌ترین بخش طراحی Find X به سیستم دوربین سلفی آن مربوط می‌شود که در استفاده‌ی عادی، کاملاً در قسمت پشتی بدنه دستگاه مخفی است؛ اما به محض اجرای اپلیکیشن دوربین یا اقدام به بازگشایی قفل دستگاه، این قسمت با دوربین ۲۵ مگاپیکسلی خود و سنسورهای سه بعدی شناسایی چهره از بخش پشتی بدنه ظاهر می‌شود. برطبق گفته‌ی اوپو، اجرای کامل اپلیکیشن دوربین تنها نیم ثانیه زمان می‌برد که باتوجه به تجربه‌ی خبرنگاران، این ادعا به‌نظر دقیق می‌رسد. اوپو برای دوربین پشتی Find X نیز از دوربین دوگانه استفاده کرده که از سنسورهای ۱۶ و ۲۰ مگاپیکسلی بهره می‌برند.

اوپو فایند ایکس / Oppo Find X

از جنبه‌ی طراحی کلی نیز ظاهر اوپو فایند ایکس با توجه به استفاده از لبه‌های خمیده در قسمت جلویی و پشتی، شباهت بسیاری به گلکسی اس ۹ سامسونگ دارد. اوپو در بخش صفحه‌نمایش از پنل اولد با وضوح ۱۰۸۰ استفاده کرده است.

ترکیب دوربین ظاهرشونده و نمایشگر خمیده همان چیزی است که اوپو را قادر ساخته تا صفحه‌نمایشی تمام‌صفحه را در محصول خود به کار گیرد. با این حال، این نخستین دستگاهی نیست که از دوبین ظاهرشونده استفاده کرده و هفته‌ی گذشته، ویوو با معرفی سری نکس، از این طراحی برای اولین‌بار بهره برد؛ با این تفاوت که اوپو این روش را برای هر دو دوربین جلو و پشتی به کار برده است. 

اوپو فایند ایکس برخلاف ویوو نکس، از سنسور اثرانگشت بهره نمی‌برد و به‌جای آن، از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی استفاده کرده که سنسورهای آن در همان قسمت ظاهرشونده قرار داده شده‌اند. کاربران برای قفل‌گشایی دستگاه، ابتدا باید در صفحه‌ی قفل به سمت بالا سوایپ کنند تا سنسورها از محل خود بیرون آیند و دستگاه اقدام به شناسایی چهره کاربر کند. درباره‌ی سرعت عمل آن نیز باید گفت که برخلاف انتظار، قفل‌گشایی دستگاه و شناسایی چهره از این طریق بسیار سریع انجام می‌شود.

اوپو فایند ایکس / Oppo Find X

در بخش سخت‌افزاری نیز اوپو انتظارات از یک دستگاه بالارده را برآورده کرده و شاهد استفاده از پردازنده‌ی کوالکام اسنپدراگون ۸۴۵ در کنار ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی هستیم. قدرت‌بخش سخت‌افزار فوق نیز باتری ۳۷۳۰ میلی‌آمپری است که از فناوری شارژ سریع VOOC استفاده می‌کند؛ علاوه بر موارد فوق، کاربران می‌توانند از دو سیمکارت در فایند ایکس استفاده کنند.

در قسمت نرم‌افزاری نیز شاهد استفاده از نسخه‌ی ۸.۱ اندروید اوریو هستیم که توسط پوسته‌ی اختصاصی Color OS، شخصی‌سازی شده است. شباهت این پوسته با پوسته‌ی سامسونگ و سیستم‌عامل آی‌او‌اس انکارناپذیر است و اوپو بسیاری از ویژگی‌های آن را از دو موردِ فوق وام گرفته است.

اوپو فایند ایکس / Oppo Find X

برطبق گفته‌ی این شرکت چینی، فایند ایکس نخستین گوشی اوپو خواهد بود که علاوه بر چین، در اروپا و آمریکا‌ شمالی نیز به فروش خواهد رسید. هنوز هیچ قیمتی برای آمریکای شمالی و اروپا اعلام نشده است؛

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا