جوان 19 ساله با بیت کوین دکتر اختاپوس را به واقعیت تبدیل کرد

به گزارش سیناپرس به نقل از دیجیاتو،«اریک فینمن» کسی است که در سن 12 سالگی (زمانی که اکثر هم سن و سالانش سرگرم بازی های کودکانه بودند) با پول رمزپایه «بیت کوین» آشنا شد و به کمک برادر بزرگترش در این زمینه سرمایه گذاری کرد. فینمن در دنیای اینترنت شخص مشهوری است چرا که به عنوان یکی از نخستین سرمایه گذاران بیت کوین، اکنون (در سن 19 سالگی) به یک جوان ثروتمند تبدیل شده.

اریک فینمن در سن 12 سالگی با بیت کوین آشنا شد

اما نحوه آشنایی اریک با بیت کوین هم در نوع خود جالب است. او اولین بار در یک راهپیمایی علیه نظام سرمایه داری، با ارزهای رمزپایه آشنا شد. به گفته فینمن، او و برادرش در میان شلوغی و گاز اشک آور با پدیده ای آشنا شدند که قرار بود وال استریت را به زانو دربیاورد. در واقع ایده بیت کوین و پول های رمزپایه زمانی به ذهن بنیانگذاران این جنبش خطور کرد که دولت مرکزی در اداره امور اقتصادی ناتوان به نظر می رسید.

بنا بر سخنان اریک فینمن، در آن زمان دستیابی به بیت کوین چندان سخت نبود و حتی امکان دریافت این پول به صورت رایگان از "فواره های بیتکوین" نیز وجود داشت. او هم که 1000 دلار از مادربزرگش به ارث برده بود، با موج جدید همراه شد و تمام مبلغ را در بیت کوین نوپا سرمایه گذاری کرد.

مردم در ابتدا بیت کوین را برای سرمایه گذاری مناسب نمی دانستند

فینمن اظهار می کند که بسیاری از افراد در آن زمان می دانستند که ارزش بیت کوین افزایش خواهد یافت، اما الزاماً به این ارز به چشم یک منبع سرمایه گذاری نگاه نمی کردند. او می گوید مردم انتظار داشتند قیمت هر واحد پول رمزپایه به صد و حتی هزار دلار برسد؛ اما اکثراً به آنچه می گفتند ایمان نداشتند.

جالب است بدانید که اریک فینمن از درس خواندن و مدرسه متنفر بود. حتی یکی از معلمانش به او گفته بود که مدرسه را رها کرده و به کار در رستوران های مک دونالد بپردازد. البته فینمن بالاخره ترک تحصیل کرد، اما وارد بازار فست فودهای زنجیره ای نشد و در عوض، به مطالعه درباره بیت کوین پرداخت؛ ارزی که در آن زمان تنها 10 دلار قیمت داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا