مداوای سرطان تخمدان با ترکیب شیمی درمانی و جراحی

با توجه به تحقیقات انجام شده  وسط پژوهشگران دانشگاه کالج لندن (University College London)، انجام شیمی درمانی پیش از عمل جراحی در بیماران مبتلا به سرطان تخمدان باعث کاهش پیشرفت این بیماری خواهد شد .

تیمی از محققان دانشگاه کالج لندن و دانشگاه بیرمنگام (University of Birmingham) انگلستان در مطالعات خود به آزمایش بالینی و مقایسه ای اثر روش های درمانی مختلف در بیماری سرطان تخمدان پرداختند . در این مطالعات ، در مجموع 550 زن مبتلا به این بیماری مورد بررسی قرار گرفتند . از این تعداد ، 276 بیمار تحت روش درمانی استاندارد عمل جراحی و 6 دوره شیمی درمانی قرار گرفته و 274 نفر ، ابتدا 3 دوره شیمی درمانی را طی کرده و سپس مورد عمل جراحی قرار گرفته اند .

محققان پس از بررسی های کامل داده ها ، دریافتند که عوارض پس از عمل جراحی و مرگ بیمار ظرف 28 روز از عمل ، در روش درمانی که اول عمل جراحی انجام شده  و سپس بیمار تحت شیمی درمانی قرار می گیرد ، بسیار رایج است . در حالی که زنان مبتلا به سرطان تخمدان که عمل جراحی اشان پس از شیمی درمانی انجام شده است ، از عوارض کمتر و میزان مرگ و میر پائین تری  برخوردار هستند .

این مطالعات همچنین نشان می دهد به تاخیر انداختن عمل جراحی برای بیمار و بیمارستان یا مراکز بهداشتی ، فایده بخش خواهد بود چرا که میزان زمان صرف شده برای بیمار در بیمارستان پس از عمل جراحی کاهش پیدا خواهد کرد . علاوه بر آن شانس زنده ماندن و بهبود پیدا کردن بیمار نیز در این حالت  افزایش پیدا می کند .

پروفسور Sean Kehoe از استادان دانشگاه بیرمنگام در این رابطه می گوید : " آزمایش ها نشان می دهد که کوچک شدن تومور سرطانی پیش از عمل جراحی ، باعث کاهش عوارض جانبی و همچنین اقامت کمتر بیمار در بیمارستان می شود . به این معنا که کیفیت زندگی بیمار بهبود پیدا کرده بدون این که بقا و زندگی اش مورد خطر قرار گیرد .

قابل ذکر است که این پژوهش ها و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله لانست (Lancet) به چاپ رسیده و قابل دسترسی است .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا