تمام کمک های مردمی در اختیار زلزله زدگان قرار گرفت

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،علی اصغر پیوندی روز سه شنبه، از واریز کمک 65 میلیارد تومانی مردم کشور برای مناطق زلزله زده به حساب های رسمی جمعیت هلال احمر خبر داد و گفت: در این مدت بیش از 1.5 میلیارد تومان سود بانکی به این کمک های مالی تعلق گرفت.
وی جمع کمک دلاری و یورویی ایرانی های خارج از کشور به زلزله زدگان کرمانشاه را حدود 800 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: نخستین برنامه هلال احمر کمک 5میلیون تومانی به خانواده هایی بود که فردی را در زلزله از از دست دادند یا تا 10 روز پس از زلزله نوزادی در خانواده آنها به دنیا آمده بود.
وی از اعطای 300 هزار تومان به 30 هزار خانواری که به نوعی در زلزله منزلشان دچار تخریب شد از از محل بقیه کمک های جمع آوری شده مردمی خبر داد و افزود: در نیمه اردیبهشت امسال نیز پس از بررسی ها انجام شد مبلغ دو میلیون تومان برای خرید وسایل منزل در اختیار سرپرستان خانوار قرار گرفت.
پیوندی با اعلام اینکه تمام مجموع کمک های مردمی 67 میلیارد تومان به علاوه یک میلیارد از کمک های خود جمعیت هلال احمر در اختیار نیازمندان قرار گرفته است و این آمار شفافی است که در اختیار مردم و دیگر ارگان های نظارتی قرار دادیم.
رئیس جمعیت هلال احمر دلیل ارائه گزارش هزینه کرد کمک های مردمی را شفافیت برای روشن شدن عملکرد هلال احمر و کمک به افزایش اعتبار هلال احمر اعلام کرد و اضافه کرد: می خواهیم به مردم نشان دهیم ارگان مطمئنی برای جمع آوری کمک های مردمی هستیم و مردم هلال احمر را یار صادق خودشان بدانند.
پیوندی درباره مجموع کمک های هلال احمر در زلزله کرمانشاه گفت: تا امروز هلال احمر مبلغ 250 میلیارد تومان از منابع دولتی برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه هزینه شده است که شامل اقلام امدادی، چادر، درمان و اسکان اضطراری و فعالیت تیم های حمایت های روانی و لجستیک است.

سلبریتی ها گزارش دهند
رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره ب کمک جمع آوری شده از سوی سلبریتی ها (افراد مشهور) گفت: این کمک ها در هنگام وقوع بحران ها و حوادث در همه جهان وجود دارد و خوب است البته اگر سلبریتی ها از این فضا و اعتماد مردمی برای جمع آوری کمک های مردمی استفاده کردند باید مانند هلال احمر باید گزارش هزینه کردشان را به مردم بدهند.
وی با اعلام اینکه هلال احمر بر اساس قوانین و مقررات باید حداکثر تا دو ماه پس از وقوع حادثه در محل حادثه باید حضور داشته باشد، افزود: با این وجود هلال احمر تا این اواخر در منطقه حضور داشت و هم اکنون نیز تیم های حمایت های روانی در منطقه زلزله زده حضور دارند.
وی با بیان اینکه ساخت خانه دائمی برای زلزله زدگان وظیفه بنیاد مسکن است افزود: مشکل مناطق زلزله زده با ساخت مسکن و تجهیز آن به اتمام نمی رسد و باید قطعا به حمایت های روانی مردم آن منطقه توجه جدی شود که زمان زیادی می برد.

 همه زلزله زدگان کانکس گرفتند
پیوندی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از زلزله‌زدگان زندگی می کنند، گفت: ممکن است هنوز فردی به دلیل تمایلات شخصی در چادر زندگی کند اما واقعیت این است که کانکس در اختیار همه زلزله زدگان قرار گرفته است و دولت رقم بسیار زیادی را برای ساخت کانکس هزینه کرده است. البته هنوز ساخت خانه های دائمی به پایان نرسیده است، ولی فردی بدون کانکس نیست.
پیوندی با اشاره به آغاز فصل گرما، شیوع بیماریهای های واگیر و افزایش مار و عقرب گزیدگی در منطقه گفت: هلال احمر هشدارهای لازم را به متولی امر
یعنی وزارت بهداشت داده است و آنها نیز کارهایی را انجام دادند. که البته نیاز به کار بیشتر در منطقه است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز در این حادثه آسیب کلی و جزئی دیده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا