اولین همایش بین المللی بیوتکنولوژی ایران فردا برگزار می شود

به گزارش ستاد توسعه زیست فناوری، دکترمصطفی قانعی دبیر اولین همایش بین المللی بیوتکنولوژی گفت: این همایش با هدف ایجاد فضای تعامل وهم اندیشی علمی بین محققان و اندیشمندان بیوتکنولوژی از سوم تا پنجم خرداد ماه سال جاری برگزاری می شود.

وی بیان کرد: ارائه آخرین دستاوردهای علمی محققان درعرصه های گوناگون بیوتکنولوژی، جلب توجه مسوولان کشور به اهمیت بیوتکنولوژی وموفقیت های آن در سال های اخیر برای توسعه و پیشرفت کشور و معرفی توان و تجربه انجمن بیوتکنولوژی ایران به عنوان یک ساختار مردم نهاد و مشاوردر سیاست گذاری، ممیزی، تدوین قوانین و برنامه ریزی کلان کشور و اجرای برنامه های متعدد مرتبط با بیوتکنولوژی در سطح ملی از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

وی اظهار کرد: این همایش با هدف دست یابی به اهداف سند چشم انداز نظام و تهیه نقشه جامع علمی کشور با هدف توسعه علم و فناوری درسالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

قانعی گفت: برگزاری هم اندیشی، نشست های تخصصی، کارگاه های آموزشی و تبادل نظر و برگزاری سخنرانی های علمی توسط استادان، دانشمندان و سیاست گذاران حوزه زیست فناوری، از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای این همایش است.

وی ادامه داد: بیوتکنولوژی پزشکی، بیوتکنولوژی گیاهی (کشت بافت گیاهی، میکروبیولوژی در کشاورزی، مهندسی ژنتک گیاهی و ژنومیکس گیاهی)، بیوتکنولوژی دارویی و صنایع غذایی، بیوانفورماتیک و زیست سامانه ها، بیوتکنولوژی جانوری، مباحث اخلاقی در بیوتکنولوژی و بیوتکنولوژی صنعت ومعدن، ازمحورهای تعیین شده این همایش است.

قانعی یادآور شد: در این همایش 20سخنران خارجی از کشورهای ژاپن، فیلیپین، هند، پاکستان، کویت، مغولستان و رئیس اتحادیه بیوتکنولوژِی کشاورزی اروپا نیز حضور داشته و سخنرانی خواهند کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا