آزمایش موفقیت آمیز داروی جدید سل پوستی

آکادمی علوم چین (CAS) Academy of Sciences در بیانیه ای رسمی  اعلام کرد : " پژوهشگران چینی یک داروی جدید سل پوستی (Lupus) را مورد آزمایش های بالینی قرار دادند و نتیجه آن موفقیت آمیز اعلام شده است .

 داروی جدید که  SM934 نام دارد ، داروی مشتق آرتمیسینین (artemisinin) محلول در آب بوده که انجام آزمایش های آن توسط اداره کل دارو و غذای چین ، مرکزی که مسائل دارویی و داروسازی کشور چین را رسیدگی می کند ، مورد تایید قرار گرفته است .مکانیزم اثر بخشی این داو به گونه ای است که سیستم ایمنی بدن بیمار را نشانه گرتفه و تعادل طبیعی این سیستم را که بر اثر بیماری از روند عادی خود خارج شده است ، به حالت عادی باز می گرداند .

در همین ر استا آکادمی علوم چین تاکید کرد که محققان شانگهای برای ایجاد چنین داروی جدیدی ، پانزده سال ، به بررسی و تحقق در این رابطه پرداخته بودند .  

سل پوستی (Lupus) از نظر تخصصی به عنوان لوپوس اریتماتوس سیستمیک (Systemic Lupus Erythematosus) با علامت اختصاری SLE شناخته می شود که گونه ‌ای از انواع بیماری ها یا اختلال های خود ایمنی است که در آن سیستم دفاعی بدن ، علیه ارگان‌ ها و بافت‌ های پیوندی ، خود عمل کرده و به ‌آن ها آسیب می‌ رساند . این بیماری اغلب پوست و چندین اندام داخلی را درگیر کرده  و شامل دوره‌های فعالیت و بهبود است. از جمله  بخش هایی که این بیماری به آن ها آسیب وارد می کند می توان به مفاصل ، کلیه ها ، قلب ، ریه ، مغز و خون اشاره کرد . قابل توجه است که گاهی در مراحل ابتدائی روند ظهور این بیماری ،  یک لکه پروانه ای شکل در صورت فرد بیمار ظاهر می شود . پژوهش های انجام شده همچنین شان می دهد که  زنان در مقابل این بیماری ده‌ برابر بیشتر از مردان آسیب ‌پذیر هستند .

 

در درمان های سنتی این بیماری بالقوه کشنده که در آن سیستم ایمنی بدن بافت ها و اندام های خود را مورد حمله قرار می دهد ،  از  ترکیب کورتیکوستروئیدها (glucocorticoids) و عوامل سرکوب کننده سیستم ایمنی استفاده می شود که قادر است سیستم ایمنی بدن بیماران را در دراز مدت سازگار کند .

آکادمی علوم چین (CAS) در بخش دیگری از این گزارش  اعلام کرد : " ایالات متحده امریکا در سال 2011 یک داروی مبتنی بر پاتن را مورد آزمایش قرار داد اما اعلام کرد که دسترسی به این دارو به جهت قیمت بسیار بالای آن بسیار محدود و سخت خواهد بود . "

در این گزارش همچنین عنوان شده است : " بیش از ده سال تحقیق و بررسی  جهت آزمایش و تولید این داروی جدید  SM934نشان می دهد که استفاده از آن باعث بازگرداندن تعادل سیستم ایمنی بدن می شود .  "

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا