سوزوکی جیمنی وارد می‌شود

خودروهای آمریکایی معولا به عضلانی بودن و بزرگ بودن مشهور هستند و به همین دلیل نیز در این کشور رقابت با محصولاتی مانند جیپ، دشوار است. با این وجود باید گفت که شرکت‌هایی مانند سوزوکی توانسته‌اند تا به‌قدری خوب کار کنند که محصولات آن‌ها نیز در رده خودروهای شاسی‌بلند در این کشور محبوب هستند.

با این حال مردم امریکا گزینه‌هایی گران‌قیمت را پیش روی خود می‌بینند و ممکن است با نگاهی به محصول جدید بازار اروپا، بیشتر نیز شگفت‌زده بشوند. بر اساس اعلام رسمی شرکت سوزوکی، مدل جدید شاسی‌بلند این شرکت با نام جیمنی به‌زودی در اروپا عرضه خواهد شد.

این خودرو در حقیقت شباهت ظاهری زیادی به محصولات شاسی‌بلند بنز دارد و دلیل اصلی این موضوع را نیز باید چراغ‌های گرد جلوی خودرو دانست. همچنین رنگ‌بندی ارائه‌شده برای جیمنی نیز بسیار متنوع است و در میان رنگ‌های ارائه شده، گزینه‌های دو رنگ نیز در نظر گرفته شده‌اند.

از نظر موتوری باید گفت که هنوز اطلاعات زیادی از سوی سوزوکی منتشر نشده است. با این وجود چیزی که از تصویر می‌توان به آن رسید این است که این خودرو از نوع دو دیفرانسیل است که می‌توان در زمان دلخواه آن را به دو دیفرانسیل تغییر داد. سوزوکی اعلام کرده است که چند گزینه مصرف انرژی را برای این خودرو در اختیار کاربران قرار خواهد داد و موتورهای مختلفی را در این وسیله نقلیه شاهد خواهیم بود.

البته با توجه به توجه ویژه به مباحث اقتصادی این خودرو، به‌احتمال فراوان خبری از موتور 8 سیلندری وی شکل نخواهد بود. این خودرو از زمان معرفی موفق به ثبت رکورد فروش 2.85 میلیون عددی شده است و این امر نشان می‌دهد که حتی بدون حضور در بازار آمریکا نیز می‌توان موفق بود.

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا