مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها به مرز هشدار رسید

دکتر محمد مهدی اصلانی در ارتباط با برگزاری نوزدهمین کنگره بین المللی میکروب‌شناسی اظهارداشت: این کنگره از ۱۳ تا ۱۵ شهریورماه سال‌جاری در تهران برگزار خواهد شد و و موضوعات مختلف مرتبط با میکروب‌شناسی به صورت سخنرانی، ارائه پوستر و کارگاه آموزشی مطرح و بررسی می‌شود.
دبیر علمی نوزدهمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی به موضوع مقاومت در باکتری‌های ایجاد‌کننده عفونت ادراری به عنوان یکی از شایع‌ترین عفونت‌ها اشاره کرد و گفت: مصرف خودسرانه و غلط  آنتی‌بیوتیک‌ها سبب مقاوم شدن میکروب‌ها در مقابل آنتی بیوتیک‌هایی  شده است که بسیار ارزان‌قیمت‌تر از آنتی بیوتیک‌هایی هستند که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.
دکتر اصلانی گفت: همچنین امروزه در کشور ۹۰ درصد باکتری‌هایی چون عفونت‌های ایجاد شده توسط استافیلوکوک‌ها و پنوموکک‌ها که قبلا به آن حساس بودند که به پنی‌سیلین حساس بوده‌اند، به آن مقاوم شده‌اند.
دبیر علمی نوزدهمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی تصریح کرد: متاسفانه مصرف بی‌رویه و خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها سبب شده که به طور مثال آنتی بیوتیکی که در برخی کشورها ۱۰ تا ۱۵ سال طول می‌کشد تا میکروبی  در برابر آن مقاوم شود، در ایران به یک تا ۲ سال رسیده است که این هشداری جدی برای تجویز و مصرف بی رویه آنتی‌بیوتیک‌ها به شمار می‌ورد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا