به کار گیری تارعنکبوت ها برای حمل داروهای ضدسرطان

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، اما حالا قرار است از تار عنکبوت برای حمل داروهای ضد سرطان و انتقال ایمن آنها تا تومورهای خطرناک استفاده شود.دانشمندان آلمانی و سوئیسی که در حال کار روی این طرح هستند، می گویند یکی از بهترین روش های مقابله با سرطان ایمن درمانی است. در قالب این روش داروها به سیستم ایمنی بدن می آموزند که چگونه سلول های سرطانی را شکار کرده و از بین ببرند.

اما برای انتقال آموزش های ضروری باید آمینو اسیدهایی موسوم به پپتیدها به غدد لنفاوی سرطانی منتقل شوند. مشکل اصلی این است که پپتیدها بسیار شکننده هستند و ممکن است در طول مسیر جابجایی از بین بروند.

برای حل این مشکل قرار است پپتیدها در لایه ای از تار عنکبوت پیچیده شوند و به سلامت به مقصد منتقل شوند. سبک بودن، غیرسمی بودن و مقاومت بالای تارهای عنکبوت در برابر ضربه و گرما باعث می شود تا این انتقال بدون مشکل صورت بگیرد.

البته تار عنکبوت مورد نیاز برای این کار با موفقیت در شرایط آزمایشگاهی تولید شده و مواد مورد نیاز که می توانند سلول های بدن را در برابر سرطان واکسینه کنند به درون آنها منتقل شده اند. گفتنی است این تار عنکبوت در برابر گرمای حداکثر ۱۰۰ درجه مقاوم است.