طراحی و تجاری‌سازی نرم افزار هوشمند مراکز درمانی

به گزارش سیناپرس،محمد مهدی دخت، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این نرم افزار به گونه‌ای کاملا کاربردی و جامع طراحی شده و می‌تواند نیازهای جزئی و کلی پزشکان و بیماران را در محیطی جذاب و امن برطرف کند.

مهدی دخت درباره طراحی این نرم‌افزار، گفت: نرم افزار HIS با تکنولوژی ابری امن و کاربری آسان طراحی شده و قابلیت نصب بر روی گوشی‌های هوشمند و ویندوز دارد. همچنین این تکنولوژی امکان استفاده از تجهیزات و امکاناتی مانند قلم نوری را دارد و می‌تواند به همه تجهیزات پزشکی از قبیل دستگاه‌های RVG ، اسکنرها و دستگاه‌های تصویربرداری متصل شود.

وی با بیان اینکه این نرم افزار قابلیت اجرا در تمام مراکز درمانی، مطب و کلینیک‌ها را دارد، افزود: نرم افزار HIS پرونده بیماران را به صورت کاملاً الکترونیکی ذخیره می‌کند و پزشک معالج می‌تواند به صورت 24 ساعته با کادر درمان در ارتباط بوده و دستور پزشکی لازم را به صورت کتبی و آنلاین به پرستاران ابلاغ کند. علاوه بر این، امکان نصب این نرم افزار بر روی تلفن همراه پزشک و کادر درمانی وجود دارد و می‌تواند علایم حیاتی بیمار را به صورت لحظه به لحظه به پزشک معالج ارسال کند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان تاکید کرد: این نرم افزار مجهز به ویژگی "سیستم یادآور" است. این سیستم قابلیت اجرا برای بیمار و پزشک را دارد به این معنی که زمان مصرف دارو را به بیمار یادآوری می‌کند. همچنین به پزشک امکان چک کردن علایم حیاتی بیمار و ارسال نکات تغذیه‌ای را می‌دهد.

وی ادامه داد: به کمک این نرم افزار بیماران می‌توانند نزدیک‌ترین مرکز درمانی را انتخاب کنند و از مزیت امکان نوبت دهی آنلاین نیز برخوردار شوند.

مهدی دخت با بیان اینکه اعلامیه‌ها و پیام‌ها از طریق سرویس پیامرسان ارسال می‌شود، افزود: امکان لغو پیامها نیز میسر است.

این دانش آموخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر ادامه داد: این سیستم روش ارتباطی جدیدی بین پزشک و بیمار فراهم می‌کند به گونه‌ای که بیمار از طریق اینترنت می‌تواند علایم و نشانه‌های جدیدی که در خود می‌بیند و دردهایی که در بدن احساس می‌کند را به صورت آنلاین در اختیار پزشک قرار دهد و پزشک نیز امکان تجویز دارو به صورت آنلاین را دارد.

وی اضافه کرد: این نرم افزار به گونه‌ای طراحی شده که انواع تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی را طبقه‌بندی می‌کند و امکان تهیه گزارش‌های متنوع از قسمت‌های مختلف با استفاده از سیستم گزارش ساز پویا برای پزشک یا مراکز درمانی فراهم  است.

مهدی دخت درباره نحوه کار این نرم افزار، گفت: از لحظه پذیرش و تشکیل پرونده تا لیست خدمات و سوابق بیمار، سیستم نوبت‌دهی، امکان کنترل سقف‌های مالی و انبار اقلام مصرفی و افزایش دسترسی به خدمات یا ارجاع بین همکاران پزشکی در این نرم افزار فراهم است و قابلیت سیستم نسخه نویسی و ورود اطلاعات را دارد و می‌توان از آن پشتیبان نیز تهیه کرد.

وی با بیان اینکه نرم افزار HIS به مرحله تجاری سازی رسیده است، گفت: خوشبختانه توانسته‌ایم با چند مرکز درمانی و بیمارستان و پزشکان متخصص و حتی مراکز روانپزشکی، مددکاری اجتماعی و روان درمانی قرارداد منعقد کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا