پیمایش ملی خانواده در کشور اجرا می شود

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،ایرج فیضی گفت: در راستای اجرای این طرح مسائلی همچون خشونت، موانع ازدواج و طلاق، تعارضات زناشویی، اختلافات خانوادگی و تمام آسیب هایی که گریبانگیر یک خانواده می شود، مورد بررسی قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: هم اکنون 50 درصد اجرای این طرح پیمایشی در کشور انجام شده است و امیدواریم بتوانیم به زودی اطلاعات مربوط به این طرح را جمع آوری کنیم.
فیضی یادآورشد: پس از جمع آوری اطلاعات لازم در قالب این طرح، پیش بینی می شود در مدت یک ماه گزارش نهایی طرح آماده شود و برای بهره برداری و استفاده از آمار و اطلاعات در اختیار معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری قرار گیرد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه این پیمایش با استفاده از سیستم نرم افزاری انجام می شود، تمام اطلاعات مربوط به پرسشگر و همه فعالیت هایی که انجام می دهد، مورد ارزیابی قرار می گیرد و حتی می دانیم که یک پرسشگر در چه زمانی و چه مکانی فعالیت خود را انجام می دهد.
رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی گفت: اکنون 40 گروه پژوهشی در حوزه های علوم انسانی و اجتماعی در جهاد دانشگاهی فعالیت دارند که حدود 20 گروه از این تعداد در حوزه زنان و خانواده فعال هستند تا ضمن شناسایی بخشی از مشکلات این حوزه، برای رفع موانع و مشکلات موجود طرح های پژوهشی و تحقیقاتی نیز انجام دهند که نمونه آن نیز انجام این طرح پیمایش ملی در حوزه خانواده است.
وی اضافه کرد: همچنین موضوع آسیب شناسی در حوزه علوم انسانی در دانشگاه ها نیز انجام می شود تا بتوان مشکلات این حوزه را شناسایی و راهکارهایی ارائه کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا