چه خبر از فروش ایکس باکس وان؟

به گزارش سیناپرس به نقل از دیجیاتو،طبق گزارشی که IHS Markit منتشر کرده، کنسول نسل فعلی ردموندی ها یعنی ایکس باکس وان تا امروز به 39.1 میلیون واحد در سرتاسر جهان فروش رفته است.

این آمار شامل تمام مدل های مختلف این کنسول از ایکس باکس وان ایکس گرفته تا مدل اس می شود. مدتی است که مایکروسافت به دلایل مختلفی از انتشار آمار فروش کنسول خود خودداری می کند. در گزارش IHS Market به فروش 76.6 میلیون دستگاهی پلی استیشن 4 هم اشاره شده و شاید اختلاف فاحش بین ایکس باکس وان ایکس و کنسول سونی، دلیل این کار مایکروسافت باشد.

البته ماه گذشته مایک نیکولز، مدیر بازاریابی بخش بازی مایکروسافت گفته بود: «فروش ایکس باکس وان نسبت به همین بازه در سال گذشته با رشد 14 درصدی همراه بوده».

ایکس باکس وان

بسیاری از تحلیلگران دلایل بهبود وضعیت ایکس باکس وان را وجود سرویس هایی همچون Game Pass می دانند که مشابه آن روی پلتفرم رقیب وجود ندارد.

در طول کنفرانس مایکروسافت، فیل اسپسنر مدیر ایکس باکس باکس اعلام کرد که این کمپانی برای ساخت بازی های انحصاری بیشتر، 5 استودیو را خریداری کرده است. این موضوع به همراه نمایش خوب مایکروسافت در E3 باعث شده تا بسیاری به آینده برند ایکس باکس در ادامه این نسل و نسل آینده امیدوار شوند.

انتظار می رود با تغییرات بنیادینی که در سیاست های مایکروسافت نسبت به برند ایکس باکس انجام گرفته، نسل بعد شاهد رقابت نزدیکتری میان غول های کنسول سازی باشیم. ایو گیمو مدیرعامل یوبی سافت پیش از این گفته بود که نسل بعدی کنسول ها، آخرین نسل وابسته به سخت افزار خواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا