نیازمند تنوع بخشیدن به منابع آبی هستیم

لسلی ترنز (Leslie Turner)، عضو انجمن امور آب آمریکا، فدراسیون محیط زیست آب، انجمن ملی مهندسان حرفه ای آمریکا است. وی در مصاحبه با 3blmedia، برخی از چالش های تأمین منابع آب آشامیدنی در آمریکا را تشریح می کند.

در مورد سابقه فعالیت هایتان در حوزه آب بگوئید

بیش از 20 سال سابقه فعالیت در حوزه برنامه ریزی، طراحی، مدیریت پروژه، مدیریت احداث و راه اندازی پروژه تأمین آب آشامیدنی در جنوب شرق ایالات متحده دارم. مدیریت ارشد برنامه های مهندسی تصفیه و توزیع آب، سیستم های جمع آوری و تصفیه فاضلاب، ذخیره سازی و بازیابی آب شیرین، بخشی از فعالیت های من محسوب می شود.

باتوجه تغییرات اقلیمی، در تأمین منابع آبی با چه مشکلاتی روبرو هستیم؟

بسیاری از شهرداری ها با شرایط عدم اطمینان در تأمین منابع بلندمدت آب آشامیدنی مواجه هستند و این درحالی است که جمعیت شهرها به سرعت در حال افزایش بوده و با تأثیرات ناشی از تغییرات اقلیمی به ویژه خشکسالی روبرو هستیم.

برای پاسخگویی به این نیاز رو به افزایش، نیازمند تنوع بخشیدن به منابع آبی هستیم. باید منابع آبی جدیدی از جمله منابع با کیفیت پایین تر مانند آب های زیرزمینی شور، منابع سنتی تر مانند آب های سطحی و آب های زیرزمینی خارج از مراکز تقاضا معرفی شوند.

این منابع آبی جدید می توانند صدها مایل دورتر از مرکز تقاضا قرار داشته باشند. زمانی که شهرداری های چند شهر با هم روی این پروژه ها کار کنند تا منابع آبی مطمئنی برای جمعیت خود تأمین کنند، اجرای این پروژه ها مقرون به صرفه تر خواهد بود.

شهرداری ها با چه چالش هایی برای تأمین آب آشامیدنی سالم برای شهروندان خود مواجه هستند؟

به جز بحث تأمین منابع آب، نیازمند به روزرسانی زیرساخت های قدیمی هستیم. برنامه های بازسازی و جایگزینی اغلب با مشکل تأمین بودجه مواجه هستند. در کنار آن، برنامه های تعمیر و نگهداری نیز هزینه های زیادی را به شهرداری تحمیل می کند.

یکی دیگر از مشکلات شهرداری ها، بازنشستگی نیروهای متخصص است. این افراد سال ها بر روی سیستم های درون و برون شهری کار کرده اند و درصورت عدم مدیریت صحیح، بازنشستگی این نیروهای کلیدی می تواند منجر به فقدان دانش سازمانی در شهرداری ها شود.

چه فناوری های نوآورانه ای در صنعت مشاهده می کنید؟

شهرداری ها به دنبال استفاده بیشتر از فناوری ها برای بهینه سازی فرآیند استفاده و نگهداری از منابع توزیع آب و مدلسازی سیستم های جدید هستند. سیستم های کنترل آنی، امکان بهینه سازی توزیع آب در سراسر شبکه و استفاده درست از منابع آبی موجود را فراهم می کند.

بیشتر بخوانید:

استفاده از توان علمی کشور و فرهنگ سازی مصرف بهینه آب

استفاده از ابزارهای نوآورانه و سیستم های کنترل، امکان کنترل متمرکز بر امکانات، مدیریت داده ها و تجزیه و تحلیل روندها را فراهم می کنند. سیستم های نگهداری رایانه ای و GIS می توانند اطلاعات دقیقی از وضعیت سیستم را ارائه کنند.

شرکت تترا تک (Tetra Tech) چگونه با شهرداری ها برای مقابله با چالش های پیش رو کمک می کند؟

تترا تک از فناوری برنامه ریزی هوشمند برای مقابله با طیف گسترده ای از چالش ها که شهرداری ها در زمینه سیستم های آب آشامیدنی و افزایش جمعیت روبرو هستند، استفاده می کند. همکاران ما در این شرکت درحال توسعه برنامه های SCADA برای مشتریانی در سراسر آمریکا هستند.

درحال همکاری با شهرداری ها برای توسعه برنامه های منطقه ای سازی برای تأمین منابع جایگزین آبی برای پاسخگویی به نیاز مردم هستیم. توسعه دهندگان پایگاه داده و GIS در این شرکت، درحال توسعه اپلیکیشن هایی برای جمع آوری آنی اطلاعات هستند که به پایگاه داده اصلی مشتریان (شهرداری) متصل می شود.

 

مترجم: معصومه سوهانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا