کالاهای پزشکی امسال افزایش قیمت نداشتند

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،رضا مسائلی در واکنش به انتشار خبری درخصوص کمبود، احتکار یا افزایش قیمت برخی اقلام تجهیزات پزشکی به دنبال افزایش نرخ ارز، گفت: حوزه تجهیزات پزشکی طیف وسیع و گسترده ای از فناوری های حوزه سلامت را شامل می شود و حدود 270 هزار قلم تجهیزات پزشکی در کشور به ثبت رسیده است که برای تامین این تجهیزات، گستره وسیعی از شرکت های تولیدکننده و واردکننده فعالیت دارند.
وی افزود: در حال حاضر تامین تجهیزات پزشکی با برنامه ریزی های وزارت بهداشت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی به صورت روان در حال انجام است.
مدیر کل اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت و اداره کل تجهیزات پزشکی، بازار و بخش تجهیزات پزشکی مراکز درمانی را به صورت روزانه رصد و پایش می کنند و چنانچه تخلفی صورت گیرد یا اینکه سوء استفاده ای اعمال شود، موارد را شناسایی کرده و گزارش می دهند و وزارت بهداشت و سازمان تعزیرات حکومتی نیز با آن برخورد خواهند کرد.
مسائلی درباره برخورد با متخلفان و سودجویان گفت: چنانچه قیمت تجهیزات پزشکی افزایش پیدا کرده باشد، مجوز واردات به صورت موازی صادر می شود، یعنی تامین کنندگان دیگر تجهیزات پزشکی هم می توانند با قیمت بهتر و با کیفیت بالاتر کالا را وارد کنند.
وی ادامه داد: چنانچه متخلفی شناسایی شود، بر اساس دستورالعمل هایی که به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شده است، متخلف به شعب تعزیرات حکومتی در استان ها در سراسر کشور ارجاع داده می شود.
وی درباره نحوه عملکرد اداره کل تجهیزات پزشکی در زمینه نظارت گفت: اداره کل تجهیزات پزشکی، بخشی به نام اداره بازرسی و نظارت دارد که کارشناسان آن با دانشگاه های علوم پزشکی در ارتباط هستند، دانشگاه ها نیز گزارشهای خود را در نظام عرضه و توزیع تجهیزات پزشکی به این اداره منعکس و اعلام می کنند.
مسائلی ادامه داد: در هفته جاری با هماهنگی دادگستری و سازمان تعزیرات حکومتی، شعبه تعزیرات ویژه رسیدگی به تخلفات تجهیزات پزشکی در اداره کل تجهیزات پزشکی تاسیس شد و چنانچه مواردی از تخلف وجود داشته باشد، سریعا رسیدگی خواهد شد.
مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت کشور از لحاظ تامین تجهیزات پزشکی مطلوب است و بدون هیچگونه اختلالی کار در جریان است و شاید برخی اوقات مشکلاتی نظیر ترخیص از گمرک وجود داشته که پیگیری و حل شده است.
مسائلی با اشاره به اینکه ممکن است برخی افراد از گرانی نرخ ارز سوءاستفاده کنند و به افزایش قیمت این تجهیزات دامن بزنند، بیان کرد: با توجه به اینکه دولت برای تمام تجهیزات پزشکی ارز رسمی تخصیص داده و به صورت روتین (مستمر) در جریان است، طبیعتا در تامین ارز آنها نیز هیچ نگرانی وجود ندارد و تامین تجهیزات پزشکی در آینده نیز به همین منوال انجام خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا