وزارت بهداشت مصرف لبنیات پرچرب را تایید نمی کند

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، زهرا عبدالهی روز چهارشنبه گفت: در مصرف محصولات لبنی سنتی و غیر پاستوریزه نیز احتمال ابتلا به تب مالت وجود دارد.
وی در خصوص لبنیات سنتی گفت: چون چربی محصولات لبنی سنتی، حیوانی است و باعث اضافه وزن، چاقی، چربی خون و بیماری‌ های قلبی عروقی می ‌شود، توصیه نمی شود.
وی افزود: لبنیات سنتی غیر پاستوریزه مورد تایید وزارت بهداشت نیست و متاسفانه به علت مصرف این نوع لبنیات در دو سال اخیر با افزایش موارد تب مالت در کشور مواجه شده ایم.
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت افزود: در مورد لبنیات پاستوریزه هم توصیه می شود که شیر و لبنیات پرچرب استفاده نشود و حتی اگر کارخانه ها محصولات لبنی پاستوریزه پر چرب تولید کنند، توصیه وزارت بهداشت مصرف این نوع لبنیات نیست.
وی با بیان اینکه وزارت بهداشت در جهت ساماندهی، بر لبنیات فروشی های سنتی نظارت دارد، تصریح کرد: به علت تمایل مردم به مصرف کالاهای سنتی و این باور که لبنیات سنتی سالم تر است، تقاضا برای خرید این محصولات همچنان وجود دارد، در حالیکه مردم باید بدانند این محصولات ممکن است تب مالت ایجاد کند و از طرفی بسیار پرچرب است و حتی گزارشاتی رسیده که برخی از آنها در محصولات خود از پالم استفاده می کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا