فروش مخفیانه تکنولوژی به کشورهای جهان اول توسط کره شمالی

به گزارش سیناپرس به نقل از دیجیاتو، به تازگی اعلام شده که کره شمالی شبکه ای از شرکت های ارائه دهنده خدمات را تشکیل داده که در خفا به فروش تکنولوژی های رمزگذاری و نرم افزاری برای اسکن اثر انگشت یا تشخیص چهره می پردازند.

کره شمالی شبکه شرکت های فناوری اطلاعات تشکیل داده

به نظر می رسد فروش محصولات پیشرفته توسط این کشور در راستای هدف دستیابی به درآمدهدای خارجی باشد تا به این ترتیب بر تحریم های اعمال شده بر این کشور غلبه شود. با این حال این موضوع برخی از نگرانی های امنیتی را بر انگیخته است.

سازمان غیر دولتی «مرکز جیمز مارتین» که به مبارزه با سلاح های کشتار جمعی می پردازد، در گزارشی به این موضوع پرداخته که چگونه شرکت های کره شمالی با استفاده از تسهیل کننده های خارجی به خوبی در زمینه مخفی کردن فعالیت هایشان ماهر شده اند و توانسته اند خود را به جای روس ها، چینی ها یا کشورهای جنوب آسیا جا زده و مشتری های از همه جا بی خبر را فریب دهند.

کره شمالی

به گفته «آندریا برگر» محقق، کمپانی های مرتبط با کره شمالی بسته های مرتبط با فناوری اطلاعات جامعی را برای شرکت ها ارائه می دهند و اپلیکیشن ها یا وب سایت ها را برای شرکت های کوچک اروپایی تا مدارس آمریکا توسعه می دهند.
کمپانی های کره شمالی خود را به جای شرکت های چینی، روسی و … جا می زنند

به عنوان نمونه به شرکت منحل شده مالزیایی «اَدنِت اینترنشنال» اشاره شده که خدمات خود را به 14 کشور از جمله انگلستان ارائه می کرده است. این کمپانی از شرکت های تابعه «Glocom» بوده که شرکتی دفاعی است. در سال 2017 سازمان ملل فاش کرده بود که Glocom توسط آژانس  اطلاعاتی کره شمالی کنترل می شود.

در حالی که به نظر می رسید Glocom تجهیزات سفارشی را به سازمان های نظامی و شبه نظامی می فروشد، ولی کمپانی ادنت مجموعه ای از محصولات و خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات شامل وی پی ان، سرویس های رمزگذاری، اپلیکیشن ها، طراحی وبسایت و کلید های امنیتی USB را تبلیغ می کرده است.

این وبسیات که اکنون اطلاعات آرشیو شده آن به جا مانده ادعا کرده بود که فناوری های پایه ای از جمله روش های احراز هویت بیومتریک مبتنی بر اثر انگشت، اثر کف دست یا تشخیص چهره و راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه می دهد. همچنین چین، روسیه، فرانسه کانادا و آلمان در لیست دریافت کنندگان محصولات آن به چشم می خورند.

کره شمالی

شرکت تابعه دیگر «WCW Resources» است که عمده سهام داران آن از شهروندان کره شمالی هستند. این کمپانی اکنون در حال فعالیت است و خدمات مشاوره کامپیوتری ارائه می دهد.

گزارش اخیر همچنین به «Aprokgang Technology Company» اشاره کرده که شرکتی مطرح در حوزه فناوری اطلاعات کره شمالی است و محصولاتش در زمینه فناوری اطلاعات در حوزه بیومتریک به کشورهایی از جمله روسیه، چین، جنوب شرق آسیا و آفریقا گسترش یافته است.

کره شمالیِ تحت تحریم، از حوزه خدمات فناوری اطلاعات درآمد کسب می کند

گزارش مورد بحث در نهایت این گونه نتیجه گیری می کند که فعالیت های کره شمالی در زمینه فناوری اطلاعات یک تهدید امنیتی است که [به اشتباه] کم اهمیت در نظر گرفته شده. این موضوع پتانسیل کره شمالی در زمینه بهره برداری از آن برای فعالیت های سایبری را نشان می دهد. آن طور که برگر در گزارش خود اشاره کرده می توانید این گونه تصور کنید که در ترکیه در حال رانندگی هستید و پلاک خودروی شما توسط نرم افزاری توسعه داده شده توسط کره شمالی خوانده می شود، یا حتی شاید الگوریتم های کره شمالی می توانند با زنجیره تأمین تولید کنندگان بزرگ محصولات حسگر اثر انگشت در آسیا یکپارچه شوند.

با این حال روشی که حکومت این کشور در پیش گرفته می تواند درآمدهای غیر مستقیمی را در شرایط تحریم برایش حاصل کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا