400 هزار دانش آموز هر سال مهارت های امدادی را آموزش می بینند

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، شهاب الدین صابونچی روز سه شنبه در شصت و نهمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان با تشریح عملکرد سازمان جوانان در سال های گذشته و بیان ظرفیت جوانان، گفت: در حوزه جوانان کم کاری و به این سازمان کم توجهی شده است و اگر در این بخش ضعیف عمل شود دیگر قسمت ها همچون سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز ضعیف می شود.
وی در ادامه با اشاره به قدمت 70 ساله سازمان جوانان هلال احمر افزود: ما رقیب دیگر نهادها و ارگان ها نیستیم ولی به علت شرایط فعالیت داوطلبی در هلال احمر امکان ورود در عرصه های مختلفی را داریم که نقطه قوت ما محسوب می شود.
رئیس سازمان جوانان هلال احمر با اشاره به گستردگی هلال احمر در کشور گفت: هم اکنون هزار و 142 کانون دانشجویی و 822 کانون جوان سازمان جوانان در کشور فعال است که اقدامات داوطلبانه گسترده ای را انجام می دهند.
وی درباره طرح دادرس سازمان جوانان هلال احمر گفت: بعد از حادثه شین آباد و آتش سوزی در آن مدرسه، این طرح آغاز شد. در طرح دادرس (دانش آموز آماده در شرایط سخت) دانش آموزان مدارس مهارت های کمک های اولیه را آموزش می بینند؛ در این طرح سالانه 400 هزار دانش آموز مهارت امدادی را فرا می گیرند همچنین به دانش آموزان در طرح دادرس آموزه های چون بشردوستی و نوعدوستی آموزش داده می شود.
صابونچی درباره طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی گفت: در ایام نوروز خدمات مختلفی برای سلامت و ایمنی مسافران نوروزی در جاده ها از سوی جوانان داوطلب هلال احمر ارائه می شود.
وی از استمرار حضور تیم های سحر سازمان جوانان هلال احمر در مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد و گفت: این تیم ها که متشکل از روانشاسان و مشاوران حمایت های روانی هستند به آسیب دیدگان حمایت های روانی ارائه می دهند.
در شصت و نهمین نشست ساماندهی امور جوانان که در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، وزیر ورزش و جوانان و معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش سخنرانی کردند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا