مراکز درمانی باید داروهای داخلی خریداری کنند

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،در متن ابلاغیه حسن هاشمی آمده است: با توجه به ضرورت مدیریت هزینه های دارویی در مراکز درمانی وابسته، همچنین در راستای اجرای سیاست های کلی نظام سلامت و اسناد بالادستی لازم است از تاریخ اول تیر ماه جاری اقدامات زیر در زمینه خرید داروهای داروهای مورد نیاز مراکز درمانی تحت پوشش آن دانشگاه صورت پذیرد.
براساس این ابلاغیه، به منظور حداکثر بهره برداری از منابع محدود نظام سلامت لازم است با استفاده از شیوه های خرید راهبردی دارو بیشترین بهره بهرداری از بودجه های خرید دارویی به عمل آید.
در این ابلاغیه آمده است: در مورد داروهایی که نمونه ژنریک آن در بازار دارویی کشور وجود دارد باید صرفا داروی ژنریک خریداری شود.
خرید داروهای برند ژنریک تولید داخل صرفا در صورتی مجاز است که قیمت آن توسط شرکت های عرضه کننده در حد قیمت داروی ژنریک موجود در بازار کاهش یابد.
وزیر بهداشت در این ابلاغیه آورده است: لازم است معاونین غذا و دارو، درمان و توسعه و مدیریت منابع آن دانشگاه/دانشکده را موظف کنند تا بر اجرای صحیح این دستورالعمل نظارت و حسن اجرای آن را گزارش کنند. همچنین پرداخت هزینه های خرید داروهایی که خارج از این دستورالعمل خریداری می شوند، مجاز نیست.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا