تفنگ‌های پینت بال، مسبب بسیاری از جراحت‌ های چشمی در کودکان

در سال 2012 بیش از 3000 کودک در اورژانس های مراکز درمانی امریکا به دلیل جراحات ناحیه چشم تحت درمان قرار گرفتند. این جراحات از طریق ابزارهایی نظیر تفنگ های پینت بال، BB و تفنگ های گلوله ای بوجود آمده بودند (که به تفنگ های غیر پودری معروفند). گزارش جدیدی که در مجله AAPOS آمریکا به چاپ رسید پذیرش های بیمارستان ها را که با انواع مختلف سلاح های گرم مرتبط بود بررسی کرده و ارتباطاتی را پیشنهاد کرده است که می تواند از صدمات جدی جلوگیری کند.

محققان دانشگاه استنفورد دریافتند که جراحات چشمی ناشی از تنفگ های غیر پودری در بین سال های 2010 تا 2012 بیش از 511 درصد افزایش یافته است و تعداد کودکان اسیب دیده به وسیله این تفنگ ها به 8.4 در یک میلیون نفر رسیده است.

دکتر داگلاس فردریک از دانشگاه استانفورد در این باره بیان کرد: «این نتایج اثبات کرد که تفنگ های بادی می تواند در کودکان باعث زخم های چشمی شدید و در عین حال قابل پیشگیری شود. به منظور کاهش این زخم های چشمی، پزشکان و شرکت های سازنده این تفنگ های بادی باید به تمام استفاده کنندگان از این تفنگ های بادی نکات ایمنی را اموزش دهند. به علاوه، تغییر سیاست دولت درباره مالکیت و نحوه استفاده این تفنگ ها می تواند باعث کاهش این زخم های حادثه ای شود.»

کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی در ایالات متحده (CPSC) با همکاری سیستم ملی نظارت بر آسیب های الکترونیکی(NEISS) به ثبت مواردی از مراجعه به اورژانس ها که دلیل زخم های ثانویه ناشی از انواع محصولات مصرفی انجام شده بود پرداختند. سازمان  NEISS با استفاده از نمونه ای طبقه بندی شده از حدودا 100 مرکز اورژانس بیمارستان، الگویی سراسری از کلیه بیمارستان های این کشور را به تصویر کشید. این داده ها ارتباط واضحی میان تفنگ های پینت بال و دیگر تفنگ های غیر پودری  بر قرار کردند و نویسندگان برای اهداف تحقیق تفنگ های BB، گلوله ای و تفنگ های بادی را در یک گروه قرار دادند.

399 مورد از زخم های ناشی از تفنگ های بادی و BB نیز توسط محققان مورد بررسی قرار گرفت. در این میان فقط 71 نفر از آن ها نکات ایمنی محافظت از چشم را در هنگام استفاده از این تفنگ ها رعایت کرده بودند و تنها 1 نفر از بیماران عینک آفتابی به چشم داشت در حالی که 70 نفر از این بیماران از هیچ وسیله ی محافظتی استفاده نکرده بودند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا