توجه به ترویج نشاط و شادابی به عنوان یک ضرورت در جامعه مطرح است

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، شهیندخت مولاوردی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد تشکیلاتی گسترش و ارتقای فعالیت های تربیت بدنی و ورزش دانش آموزان دختر کشور با اولویت مدارس ابتدایی در محل وزارت آموزش و پرورش به اجرای اجرای طرح آموزش آموزگاران پایه برای توجه بیشتر به ورزش دختران اشاره کرد و گفت: این طرح که از سوی وزارت آموزش و پرورش برنامه ریزی شده است می تواند به موضوع آسیب ها کمک کند.

دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی همچنین کم تحرکی و فقر حرکتی دختران دانش آموز را معضلی اجتماعی دانست که توجه به مقوله ورزش این قشر از جامعه به توجه ویژه همه مسئولان نیازدارد.
مولاوردی در خصوص توجه بیشتر مسئولان به ورزش دختران با توجه کم تحرکی و فقر حرکتی دختران به عنوان نمونه به یکی از دختران دوچرخه سوار اشاره کرد که تا مراحل خوبی در این ورزش پیش رفته است اما اکنون مشکلات جدی دارد.
مولاوردی ادامه داد: این دختر ورشکار برای مثال، حتی پیست جداگانه و سرویس بهداشتی ویژه بانوان در ورزشگاه آزادی ندارد و این مساله به این دلیل است که همه چیز در ورزشگاه آزادی به صورت مشترک است و این موضوع را باید مورد توجه قرار دهیم.
وی اظهار داشت: در سال های گذشته طرحی برای آموزش مهارت در یک تا دو رشته ورزشی برای دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه مطرح شد اما ظاهراً پیگیری نشده است.
وی ابراز امیدواری کرد که به شرایطی برسیم که بیش از آنکه درس خوان و کتاب خوان تربیت کنیم زندگی کردن را به آنها آموزش دهیم.

** به ورزش دختران کم لطفی شده است
طاهره طاهریان، مشاور معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز گفت: معتقدم که به ورزش دختران کم لطفی شده است.
فریبا محمدیان، معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان نیز گفت: تا تمام توان در بخش ساختاری و مدیریتی به کار گرفته نشود و دسترسی منابع دختران و پسران به صورت یکسان رقم نخورد بسیاری از سیاست های کلان محقق نخواهد شد.
وی اظهار داشت: در بحث اماکن ورزشی اگرچه مناسب سازی هم در حال انجام است اما باید بیشتر شود و خوشحالم که طرح آموزش آموزگاران پایه برای توجه به آموزش ورزش دختران به اجرا گذاشته شده است و به عنوان یک میانبر برای تامین معلم ورزش و طرحی هوشمندانه و عاقلانه است.
وی خاطرنشان کرد: هر نوع کمکی که نیاز باشد ما دریغ نخواهیم کرد و امیدوارم درس آموزش دختران شرایط بهتری پیدا کند و انتظار داریم دختران در ساعت ورزش با لباس ورزشی استاندارد وارد شوند.
جلسه ستاد تشکیلاتی گسترش و ارتقای فعالیت های تربیت بدنی و ورزش دانش آموزان دختر کشور با اولویت مدارس ابتدایی در محل وزارت آموزش و پرورش با حضور سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش ، شهیندخت مولاوردی، دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی و معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا