مرکز توسعه فناوری سلامت شریف و علوم پزشکی تهران راه اندازی می شود

تفاهم نامه راه اندازی مرکز توسعه فناوری سلامت دانشگاه های صنعتی شریف و علوم پزشکی تهران با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه صنعتی شریف و معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران امضا شد.

این تفاهم نامه با هدف توسعه علمی و بهره برداری همه جانبه از ظرفیت کشور در توسعه علم و فناوری و بالندگی اقتصاد دانش بنیان بین وزارتخانه های بهداشت و علوم به امضا رسید.

مرکز توسعه فناوری سلامت صنعتی شریف و علوم پزشکی تهران، متشکل از دو مرکز زیست پایه شریف با مدیریت پژوهشکده زیست فناوری و محیط زیست دانشگاه صنعتی شریف و مرکز توسعه فناوری سلامت ترجمانی با مدیریت پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران است. 

این مرکز با تمرکز بر انجام تحقیقات بین رشته ای مرز دانش در حوزه سلامت و توسعه فناوری و محصولات دانش بنیان در این حوزه با استفاده از تجربیات علمی و ظرفیت های دو مجموعه و نیز همکاری های بین المللی با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی طراز اول دنیا فعالیت خواهد کرد.

این مرکز با رویکرد استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های موجود در هر دو دانشگاه و در راستای تمرکز بر طرح های مشترک در حوزه های مرز دانش سلامت و نیز طراحی و ساخت تجهیزات و فناوری های مورد نیاز کشور در حوزه سلامت بر حوزه های تخصصی آزمایشگاه بافت بر روی تراشه، مهندسی بیو و بیولوژی محاسباتی، نرم افزارهای تخصصی مورد نیاز و آنالیز داده های بزرگ، پزشکی شخصی و تجهیزات و ملزومات پزشکی متمرکز خواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا