طراحی اتاق کامل خوابگاهی در یک واحد کوچک توسط معمار برجسته ایرانی

به گزارش ایسنا، این واحد خوابگاهی که در «استودیوی یزدانی» در امریکا متعلق به «مهرداد یزدانی»، معمار برجسته ایرانی و با همکاری شرکت CannonDesign طراحی شده، مجهز به تمامی ویژگی‌هایی است که در یک اتاق خوابگاهی وجود دارد و می‌تواند برای اقامت موقت یا به عنوان یک اتاق خواب اضافی یا دفتر کار مورد استفاده قرار گیرد.

این سازه در مرحله نمونه اولیه بوده و گفته می‌شود حدود 80 پاد خواب در نهایت به استودیوی لاسوند ارائه خواهند شد. فضاهای اضافی مانند حمام و آشپزخانه بین ساکنان این واحدها مشترک است.

پاد خواب جدید از تخته چندلا ساخته شده‌ که به یکدیگر قفل می‌شوند. این واحد همچنین از یک پوسته بیرونی فایبرگلاس و تاسیسات ویژه‌ای تشکیل شده که اتصالات آب، برق و تهویه هوا را فراهم می‌کند. می‌توان با یک کانتینر این واحدها را در صورت نیاز جابجا کرد.

امکانات واحد ارائه‌شده شامل قفسه‌های کتاب، تختخواب تمام‌سایز با فضای انباری در زیر آن، کمد لباس، کابینت دارو، فضایی برای تلویزیون و یک آینه تمام‌قد است و تمامی این ویژگی‌ها در فضایی به مساحت پنج متر مربع جا گرفته‌اند.

پنجره‌های بزرگ از کف تا سقف امکان ورود نور کافی را می‌دهند و پنجره سقفی بازشونده نیز در آن‌ نصب شده‌ است. یک پرده بزرگ فضای شخصی را تامین می‌کند و پنل‌های صوتی یکپارچه نیز در کاهش سر و صدا کمک می‌کنند.

استودیوی یزدانی متعلق به مهرداد یزدانی است و استعدادهای تیمی از معماران، هنرمندان فناوری سه‌بعدی، متخصصان فنی و افراد خلاق دیگر را برای شکستن مرزهای طراحی ترکیب می‌کند.

مهرداد یزدانی، کارشناس ارشد معماری از مدرسه طراحی دانشگاه هاروارد است و لیسانس معماری خود را در دانشگاه تگزاس در آستین گرفته است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا