راه‌اندازی دانشگاه بین‌المللی D8

به گزارش سیناپرس، دکتر یعقوب محمدی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مرکز آموزش زبان فارسی برای غیرفارسی‌زبانان پیش‌مقدمه تشکیل این دانشگاه بین‌المللی بوده که اکنون با 20 دانشجو در حال فعالیت است، افزود: مقدمات تشکیل دانشگاه D8 فراهم شده است و اکنون منتظر تصویب نهایی اساسنامه در کشور ترکیه هستیم.

وی تصریح کرد: فعالیت این دانشگاه به صورت غیررسمی آغاز شده اما پس از تصویب نهایی اساسنامه در مهرماه امسال به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
محمدی‌فر خاطرنشان کرد: آموزش در این دانشگاه بر اساس شیوه‌های جدید آموزشی خواهد بود به عبارتی آموزش دانشجویان زیرنظر اساتید پژوهش‌محور بوده و بر اساس رویدادهای پژوهشی انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه D8 در دو مقطع ارشد و دکترا دانشجو می‌پذیرد، یادآور شد: حضور هفت کشور عضو گروه D8 به صورت نیم‌بها و حضور دانشجویان سایر کشورها در این دانشگاه به صورت تمام‌بها خواهد بود.

محمدی‌فر با اشاره به اینکه یکی از ساختمان‌های دانشگاه بوعلی برای این دانشگاه درنظر گرفته شده است، اضافه کرد: این دانشگاه تا هشت سال به صورت پایلوت اجرا و پس از هشت سال مستقل خواهد شد.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در پایان گفت: برای اسکان دانشجویان خوابگاهی نیز مشکلی نداریم و از ظرفیت بخش خصوصی استفاده می‌کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا