فراخوان شناسایی نقش‌آفرینان زیست‌بوم کارآفرینی

 سیروس دشتی در این خصوص اظهار کرد: این سازمان با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی در کشور و در راستای انجام ماموریت‌های محوله از نقشه جامع علمی کشور (ارتقای فرهنگ کارآفرینی و روحیه خودباوری و ترویج الگوهای موفق علم و فناوری با تاکید بر جامعه دانشگاهی کشور) به این سازمان و با عنایت به اهداف و برنامه‌های ششم توسعه جهاد دانشگاهی (1396 – 1400)، در گستره جغرافیایی شعب خود در سراسر کشور برگزاری 640 رویداد کارآفرینی (تحت الگوی مجموعه رویدادهای کارآفرینی جهاد دانشگاهی) در جهت تقویت و شکوفایی زیست‌بوم کارآفرینی را برنامه‌ریزی کرده است.

وی همچنین اظهار کرد: توسعه و راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و اقتصاد دانش‌بنیان، به پیش‌نیازهایی احتیاج دارد که زیرساخت این پیش نیازها، شکل‌گیری و شناسایی زیست‌بوم کارآفرینی و اتصال حلقه‌های آن به هم بوده و نقطه شروع این زیست‌بوم فرهنگ‌سازی کارآفرینی است. یکی از دلایل عدم تحقق اهداف کمی شرکت‌های دانش‌بنیان فقدان پشتوانه‌ها و بی‌توجهی به پیش‌نیازهای یاد شده است. ترجمان این پیش‌نیازها، شناسایی و ایجاد زیرساخت‌هایی برای بروز ایده‌های جدید است که خروجی آن‌ها، کسب و کارهای نوپا است.

دشتی ادامه داد: حمایت از رویدادهای کارآفرینی همواره یکی از روش‌هایی به شمار می‌رود که در فراهم کردن محیط کسب و کار، شناسایی استعدادها،‌ پویایی ذهنی و بروز خلاقیت‌ها برای جوانان موثر بوده است. امروزه یکی از ضعف‌های پارک‌ها و مراکز رشد، مشکل در جذب ایده‌های کارآمد، فناوری‌های نوین و شرکت‌های نوپا برای فعالیت در مراکز رشد است. با طی کردن مراحل اصلی الگوی مجموعه رویدادهای کارآفرینی جهاد دانشگاهی که بر اساس ماتریس تجاری‌سازی فناوری طراحی شده است، می‌توان نسبت به فرهنگ‌سازی، پرورش، شناسایی،‌ غربالگری ایده‌ها و راه‌حل‌های نوآورانه و در نهایت تیم‌سازی و جذب کسب و کارهای نوپا در مرکز نوآوری و شکوفایی (مراکز منش)، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری و در مراحل بالاتر در زمینه توسعه بازار این شرکت‌ها اقدام کرد.

وی تصریح کرد: در این الگو سعی شده است از مرحله فرهنگ‌سازی، جذب ایده و مخاطب تا تجاری‌سازی ایده و راه‌اندازی کسب و کارهای نوپا و فناوری‌های نو و جذب شرکت‌های نوپا در پارک‌ها و مراکز رشد فناوری و مرحله توسعه‌بازار و جذب سرمایه‌گذار رویدادهای متنوعی به تناسب موضوع و محتوا طراحی و چیده شود.

معاون توانمندسازی و تحقیقات اشتغال و کارآفرینی ستفا تصریح کرد: این سازمان در نظر دارد به منظور اجرای هدفمند و هر چه بهتر این رویدادها، هم‌افزایی نیروهای فعال در این حوزه را با شناسایی و شبکه‌سازی فعالان زیست‌بوم استارتاپی و تشکیل بانک‌های اطلاعاتی مربوط عملیاتی کند. لذا از تمام فعالان و کارشناسان متخصص در حوزه کارآفرینی و تجاری‌سازی، موسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان، کارآفرینان، موسسان استارتاپ‌ها و واحدهای فناور مستقر در مراکز نوآوری و شکوفایی، مراکز نوآوری، شتاب‌دهنده‌ها، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری، صندوق‌های حمایتی و VC، شرکت‌های سرمایه‌گذاری، خبرگزاری‌ها و نشریات تخصصی و موسسات و شرکت‌های برگزارکننده رویدادها که تمایل دارند به عنوان داور، مدرس، منتور، سخنرانی انگیزشی، تسهیلگر، اسپانسر، سرمایه‌گذار، اطلاع‌رسانی و یا تیم اجرایی با این سازمان در برگزاری مجموعه رویدادهای کارآفرینی جهاد دانشگاهی همکاری داشته باشند به پایگاه اطلاع‌رسانی www.eshteghal.ir مراجعه و نسبت به تکمیل فرم مربوط اقدام کنند.

بر اساس اعلام ستفا، دشتی تاکید کرد: بدیهی است این اطلاعات پس از گردآوری و تشکیل بانک‌های اطلاعاتی به تفکیک استان‌های کشور در سامانه مرجع مجموعه رویدادهای کارآفرینی جهاد دانشگاهی و در صورت تمایل در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا