با QuickLook ویژگی پیش نمایش مک را به ویندوز می آید

به گزارش سیناپرس به نقل از دیجیاتو، اپلیکیشن مورد بحث از طریق فروشگاه مایکروسافت و گیت‌هاب، قابل دریافت است و می‌توان پس از نصب آن، از تصاویر، فایل‌های PDF، اسناد آفیس و همچنین فرمت‌های صوتی و تصویری، یک پیشنمایش مفصل و پر جزئیات گرفت.

استفاده از QuickLook نیز به شدت آسان است؛ فقط کافیست به سراغ فایلی که می‌خواهید از آن پیش‌نمایش بگیرید بروید و همانند مک کلید اسپیس را فشار دهید تا در کسری از ثانیه اطلاعات مورد نظر برایتان نمایش داده شود.

QuickLook

در QuickLook می‌توانید با مجموعه‌ای از دکمه‌های میان‌بر، کنترل کاملی بر پیش‌نمایش فایل‌‌ها داشته باشید. اسپیس پیش‌نمایش را نمایان می‌کند، اما با اینتر می‌توانید وارد فایل اصلی شوید و با Esc هم صفحه را ببندید.

جالب این که در حالت مشاهده پیش‌نمایش، امکان زوم کردن روی فایل‌ها را هم دارید که به وسیله غلطک ماوس انجام می‌شود. این کار هم تسلط بیشتری برایتان فراهم می‌کند هم اجازه می‌دهد که موشکافانه‌تر پیش‌نمایش فایل را بررسی کنید.

خوشبختانه QuickLook برای پیش نمایش فایل‌ها از دایره نسبتا گسترده‌ای از فرمت‌ها پشتیبانی به عمل می‌آورد. از جمله این فرمت‌ها می‌توانیم به انواع عکس (png، jpg، gif، psd)، انواع فایل فشرده، فایل‌های ورد و اکسل و پاورپوینت، فایل‌های صوتی و تصویری (mp3، mp4) و فایل‌های csv و html اشاره کنیم.

در کل QuickLook دقیقا برای کسانی طراحی شده که دوست دارند برخی ویژگی‌های جالب مک را روی ویندوزشان شبیه‌سازی کنند. انصافا هم این نرم افزار در شبیه‌سازی ویژگی پیش‌نمایش مک، عمکرد خوبی از خود نشان داده و با نصب آن می‌توان کمی نحوه استفاده از ویندوز را دستخوش تغییر و تحول کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا