آمازون از قوانین کار سرپیچی کرده است!

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، تحقیقات گروه نظارتی China Labor Watch نشان می دهد آمازون در یکی از واحدهای خود در چین قوانین کار را زیر پا گذاشته است.

در این واحد بلندگوهای هوشمند «اکو دات» و کتابخوان های الکترونیکی «کیندل »ساخته می شوند. تحقیقات نشان می دهند کارگران این کارخانه ها کمتر از حد معمول دستمزد دریافت می کنند و همیشه خسته هستند. برخی از آنها مجبورند ۱۰۰ ساعت اضافه کاری با دستمزد ۲.۲۶ دلار به ازای هر ساعت انجام دهند که کمتر از قوانین کار است.

طبق این گزارش ساعت های طولانی کار، دستمزد کم، آموزش کاری ضعیف و اتکای بیش از اندازه روی کارگران موقت همگی خلاف قانون کار چین هستند که در این واحد انجام می شوند.این کارخانه در ایالت هونان چین قرار دارد و شرکت تایوانی Foxconnآن را مدیریت می کند.

این شرکت بزرگترین تولید کننده قراردادی دنیا است و بیش از یک میلیون نفر استخدام آن هستند. فاکس کان آیفون را نیز برای اپل  می سازد. 

به هرحال به گفته گروه China Labor Watch که در نیویورک مستقر است، تحقیقات ۹ ماهه نشان داد حدود ۴۰ درصد کارگران واحد پاره وقت هستند.

 همچنین در ماه هایی که تولید افزایش می یابد، برخی از این کارگران بیش از ۱۰۰ ساعت اضافه کاری می کنند که بسیار بیشتر از ۳۶ ساعتی است که در قانون ذکر شده و برخی نیز ۱۴ روز متوالی کار می کردند.

 آمازون نیز در بیانیه ای اعلام کرد: ما به سرعت از فاکس کان خواستیم اقدامات را برای تصحیح وضعیت کارخانه انجام دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا