57شرکت به قوانین حمایت از حریم شخصی افراد اعتراض کردند

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، قانون حمایت از حریم شخصی افراد در اروپا احتمالا به فشار روی شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک منجر می شود. طبق این قانون این شبکه ها نمی توانند پیام های ارسالی میان افراد را بخوانند.هدف از طراحی قوانین ePrivacy (که در حال حاضر در بروکسل تحت بررسی است)، فراهم کردن اطمینان خاطر برای شهروندان در مقابل شرکت های اینترنتی است.

طبق قوانین پیشنهادی شرکت ها باید قبل از خوانش پیام های خصوصی، رضایت واضح کاربر را دریافت کنند. این قانون شامل اطلاعات دیگر مانند تماس های ردوبدل شده و زمان آنها نیز می شود.فیس بوک محتویات پیام های شخصی از جمله تصاویر را اسکن می کند تا تطبیق آنها با قوانین خود را بررسی کند. همچنین اگر کاربری یک پیام را گزارش دهد،  فیس بوک آن را رصد می کند. تا همین اواخر گوگل نیز برای ردیابی تبلیغات پیام های ایمیل را نیز رصد می کرد. سرویس های دیگر مانند اسکایپ و آی مسج اپل نیز تحت این قانون قرار می گیرند.

 شرکت های فعال این صنعت این قانون پیشنهادی را غیر عقلانی نامیده اند و ادعا می کنند چنین قوانینی باری بزرگ بر شرکت های فناوری ایجاد می کند.

درهمین راستا ۵۷ شرکت فناوری و اینترنتی از جمله tech UK، European Tech Alliance و هیات صنعت فناوری اطلاعات در واشنگتن در نامه ای هشدار داده اند چنین قانونی تاثیر منفی زیادی دارد وروی تمام بخش ها و اقتصاد دیجیتال اتحادیه اروپا تاثیر می گذارد.

 این نامه هشدار می دهد قوانین مذکور بسیار سختگیرانه هستند و از پردازش قانونی اطلاعات جلوگیری می کنند، حتی با اجرای آنها ریسک شکسته شدن حریم خصوصی فرد نیز بیشتر می شود.

به عنوان مثال چنین قانونی برقراری ارتباط میان ماشین ها را نیز شامل می شود و احتمالا فناوری های جدید مانند خودروهای خودران نیز تحت تاثیر آن قرار می گیرند.

 این درحالی است که تصویب این قوانین به دلیل اختلافات به تعویق افتاده اما قرار است از سال جاری اجرایی شوند.   این خبر در حالی منتشر می شود که چند هفته قبل قانون GDPR (قوانین کلی حفاظت از اطلاعات ) اجرایی شد و به نظر می رسد برای کسب وکارهای مختلف دردسر ساز شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا