تاثیر امگا 3 بر افزایش فعالیت های اجتماعی

تحقیقات جدید پژوهشگران  به اهمیت رژیم غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا 3 ، برای داشتن یک زندگی سالم تاکید می کند. این پژوهش ها نشان می دهد که امگا 3 می تواند بر فعالیت های اجتماعی کودکان موثر باشد و یک کودک ضد اجتماع را به یک فعال اجتماعی تبدیل سازد .

این مطالعات و نتایج حاصل از آن در مجله روان شناسی و روانپزشکی کودک (Child Psychology and Psychiatry) به چاپ رسیده است و نشان می دهد که مصرف اسیدهای چرب امگا 3 که معمولا در روغن ماهی دیده می شود ،  باعث کاهش مشکلات رفتاری ضد اجتماعی و پرخاشگرانه کودکان خواهد شد .

لازم به ذکر است که ماهی های روغنی آب های سرد مانند قزل آلا ، شاه ماهی ، ماهی اسقومری (mackerel) و ساردین نیز سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند .

شبکه خبری سلامت گفتگویی با دکتر جیانگ هونگ لیو استادیار دانشکده پرستاری دانشگاه پنسیلوانیا (University of Pennsylvania School of Nursing) در ایالات متحده امریکا ، انجام داده  که در آن به توضیح این مساله پرداخته شده و جزئیات آن بررسی می شود .

چرا تغذیه سالم بر کاهش مشکلات رفتاری و اجتماعی کودکان موثر است ؟

تغذیه یکی از عوامل محافظتی برای کاهش مشکلات رفتاری و اجتماعی کودکان محسوب می شود . قابل ذکر است که دسترسی به این عامل نسبتا ارزان بوده و مدیریت آن نیز آسان تر از دیگر عوامل خواهد بود . ما شاهد بوده ایم که وضعیت ضعیف تغذیه در رفتارهای ضد اجتماعی ، پرخاشگرانه  و حتی مجرمانه کودکان موثر بوده است .

چگونگی مطالعات انجام شده در این رابطه را توضیح دهید .

در پژوهش های تیم تحقیقاتی ما ، صد کودک در سنین 8 تا 16 سال ، روزانه یک بار از یک نوشیدنی حاوی یک گرم امگا 3 به مدت شش ماه مصرف کردند . در کنار این گروه، صد نفر کودک دیگر در همین زمان نوشیدنی مذکور را بدون مکمل امگا سه دریافت کردند . محققان با کمک توضیحات والدین آنها به بررسی و ارزیابی رفتارهای برونگرایانه این کودکان از قبیل رفتار پرخاشگرانه و ضد اجتماعی ، خشونت و میل به دعوا کردن و دروغ گفتن و همچنین رفتارهای درون گرایانه همچون افسردگی و اضطراب پرداختند .

اثر مکمل امگا 3 بر این کودکان چگونه بوده است ؟

پس از شش ماه در هر دو بخش رفتارهای برون گرایانه و درون گرایانه هر دو گروه ، بهبود حاصل شده بود. اما نکته جالب تاثیر این روند در یک سال بوده است .

مصرف امگا 3 در طولانی مدت و به طور منظم چه تاثیری خواهد داشت ؟

 پژوهش های ما نشان دادنه اد که گروه اول که همراه با نوشیدنی خود امگا 3 دریافت می کرده اند ، پس از یک سال ، بهبود قابل توجهی در رفتارهای برون گرایانه و درون گرایانه اشان مشاهده شده به طوری که 42 درصد بهبود در رفتارهای برون گرایانه و 62 درصد بهبود در رفتارهاری درون گرایانه آنها به وجود آمده است .

منبع 1

http://www.upenn.edu/pennnews/news/penn-research-points-omega-3-nutritional-intervention-childhood-behavioral-problems

منبع 2

http://www.thehealthsite.com/news/are-you-kids-anti-social-feed-them-omega-3-diet/
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا