پروژه های درمانی با بهره مندی از انرژی هسته ای کلید می خورد

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم امضای تفاهم نامه ی احداث و تامین منابع مالی مرکز آموزشی، پژوهشی، تشخیصی و درمانی سرطان، گفت: از اینکه سازمان انرژی اتمی در حوزه اجتماعی به ویژه در حوزه سلامت، گام های سودمندی را برمی دارد، تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه هرسال شاهد به نتیجه رسیدن پروژه هایی هستیم که در حوزه سلامت بین دانشگاه های علوم پزشکی و ستاد وزارت بهداشت با سازمان انرژی اتمی منعقد شده است، خاطرنشان کرد: اراده دکتر صالحی و همکاران ایشان، در حوزه پزشکی هسته ای جای تقدیر دارد، چراکه کمک های زیادی را در حوزه تشخیص و درمان سرطان ایرانیان و افرادی که از خارج برای درمان به ایران می آیند، ارائه می دهد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه پروژه های مشترکی بین وزارت بهداشت و سازمان انرژی اتمی در حال اجراست که اطلاع رسانی شده و خواهد شد، گفت: سازمان انرژی اتمی، طراحی یک بیمارستان را آغاز کرده و چنانچه به بهره برداری برسد، در منطقه از لحاظ فناوری، تکنولوژی و نیروی تخصصی بی نظیر خواهد بود. 

هاشمی در خصوص تفاهم نامه احداث و تامین منابع مالی مرکز آموزشی، پژوهشی، تشخیصی و درمانی سرطان گفت: مرکزی که امروز تفاهم نامه آن به امضا می رسد، با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی ایران و سازمان انرژی اتمی بوده و در واقع مرکزی مهم در حوزه تشخیص و درمان سرطان است.

وی تصریح کرد: تلاش های دکتر صالحی در حوزه انرژی هسته ای، جدا از اینکه در حوزه انرژی هسته ای در مرزهای دانش حرکت می کند، در حیطه اجتماعی نیز اهمیت دارد، چرا که منجر به مراقبت از مردم و سلامت آنها می شود و بهترین شکل استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای خواهد بود.

هاشمی گفت: از تمام افرادی که به امضای این تفاهم نامه کمک کردند، تشکر می کنم، چراکه ره آورد این تفاهم نامه می تواند کارنامه قابل قبولی برای ارائه خدمت به مردم باشد، در عین حال امیدواریم به طور مکرر چنین برنامه‌هایی داشته باشیم و بتوانیم از کمک سازمان انرژی اتمی برای حمایت از سلامت مردم بهره‌مند شویم.

وزیر بهداشت در حاشیه این مراسم، با بیان اینکه این مجموعه با مشارکت سازمان انرژی اتمی و دانشگاه علوم پزشکی ایران تاسیس خواهد شد، گفت: در این مرکز، تشخیص، درمان و توانبخشی بیماران سرطانی انجام می شود و در کنار ارائه این خدمات، مجموعه های آموزشی به منظور تربیت افراد موثر در تخصص های بالینی و پایه راه اندازی خواهد شد و در ساخت و تاسیس این مجموعه حتما شهرداری هم حضور خواهد داشت.

وی افزود: تامین منابع مالی این مجموعه با مشارکت وزارت بهداشت، سازمان انرژی اتمی و شهرداری تهران است که در شروع، سازمان انرژی اتمی زمین را برای تاسیس این مرکز اختصاص داد.

هاشمی با تاکید بر اینکه سازمان انرژی اتمی ایران در حوزه سلامت در کنار مردم است، افزود: این سازمان در تولید واکسن، دارو و ایجاد مراکز تشخیصی و درمانی همکاری خوبی با وزارت بهداشت دارد و تمام دستگاه هایی که در حوزه پزشکی استفاده می شود، تحت نظارت سازمان انرژی اتمی ساخته می شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بهره مندی از دانش و تجهیزات در حوزه سلامت بسیار مهم است، افزود: ساخت این مجموعه به نوعی آینده نگری است تا از سایر کشورها عقب نمانیم چرا که در کشور، استعداد و دانش در حوزه پزشکی بسیار زیاد است و در مرحله ای هستیم که در غرب آسیا در حوزه پزشکی کم نظیر بوده و دانشمندانی داریم که در عرصه های بین المللی فعالیت می کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا