آماده سازی طرح ملی حمایت از کسب و کارهای نوآفرین

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،محمدجواد آذری جهرمی صبح امروز از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بازدید کرد. وی در این بازدید برای همکاری با بخش دانشگاهی کشور در جهت توسعه اقتصاد دیجیتال، اعلام آمادگی کرد.

جهرمی در نشست با مسئولان دانشگاه تهران نیز، گفت: پارکهای علم و فناوری، ظرفیت های اقتصادی ایجاد می کنند که در همه جا نمی توان این ظرفیتها را ایجاد کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: در این حوزه علاقه مند به همکاری نزدیک با بخش دانشگاهی کشور در جهت توسعه اقتصاد دیجیتال هستیم.

وی ارتباطات صنعت و دانشگاه را از مولفه‌های تحول دیجیتال برشمرد و گفت: انقلاب صنعتی چهارم به ارتباط صنعت با دانشگاه مربوط می شود و در این راستا می توانیم ظرفیت سازی دیجیتال در کشور را با کمک دانشگاهها پیش ببریم.

جهرمی با بیان اینکه دانشگاه تهران دارای ظرفیت مناسبی است که می توان از آن در جهت توسعه کشور بهره برد گفت: در حوزه توانمندسازی کسب وکارهای فناوری اطلاعات با کمک ۶ نهاد، طرح ملی کارآفرینی (لایحه فعالیت شرکتهای نوآفرین) را آماده کرده‌ایم و پیگیر آن هستیم.

وی افزود: هزینه کرد در بخش دانشگاهی جزء هزینه ها محسوب نمی شود، بلکه سرمایه است و چند برابر آن به عرصه کشور بازمی‌گردد.

جهرمی تاکید کرد: ظرفیت سازی و توسعه در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور تداوم دارد و این بخش در دولت یازدهم و دوازدهم ارتقای جایگاه داشته است.

وزیر ارتباطات پیش از این از برنامه ریزی برای تدوین لایحه فعالیت شرکتهای نوآفرین با هدف رفع موانعی چون مالیات و بیمه و رشد کسب و کارهای نوپا خبر داد که با امضای ۶ عضو کابینه، تقدیم هیات دولت شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا