صنایع حفاظت الکترونیک به دلیل افزایش نرخ ارز متوقف می شوند

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،علی مسعودی با اشاره به تاثیر افزایش نرخ ارز بر کسب وکارهای حفاظت الکترونیک اظهار داشت: از آنجایی که کسب و کار این صنف هم با اقلام تولیدی و هم وارداتی سر و کار دارد و نیازمند واردات مواد اولیه برای فرآیند تولید هستیم، افزایش نرخ ارز بر این کسب و کار، اثر مستقیم داشته است.

دبیرکل اتحادیه شرکت‌های فنی مهندسی حفاظت الکترونیک و شبکه‌های ایمنی افزود: آنچه که تولیدکنندگان صنعت حفاظت الکترونیک در شرایط فعلی به آن نیازمند هستند، پشت درهای گمرک مانده و ارز به آن تخصیص پیدا نکرده است؛ لذا شرکت‌های این بخش معطل مانده و کارخانه‌ها در حالت نیمه تعطیل در آمده‌اند. 

وی با بیان اینکه مواد اولیه که برای تولید لازم است را نمی‌توان با این شرایط تولید کرد، ادامه داد: از سوی دیگر خریداران این اقلام هم منتظر هستند که تولید صورت گیرد تا بتوانند خرید داشته باشند. در حوزه واردات نیز شرکت‌هایی که واردکننده هستند در واقع اجناس را وارد می‌کنند تا بتوانند آنها را روی پروژه‌های دریافتی، نصب کنند اما با وجود آنکه قراردادهایشان را با خریداران بسته‌اند، نمی‌توانند کالاهای لازم را تحویل گرفته و برای مشتریان خود نصب کنند.

مسعودی اضافه کرد: اجناس بیشتر واردکنندگان حوزه تجهیزات و سخت افزار حفاظت الکترونیک در شرایط فعلی در گمرک مانده و یا حتی نتوانسته‌اند ثبت سفارش داشته باشند و به مشکل برخورد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مشکل فقط بحث ارز نیست بلکه مباحثی مثل گمرک و ثبت سفارش نیز از دیگر مسایلی هستند که حوزه تجهیزات حفاظت الکترونیک با آن روبه‌رو است، گفت: تجمیع تمام این موارد مشکل را پیچیده‌تر کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا