پروژه چشمه نور ایران، جهشی برای محققان علمی ایرانی

به گزارش سیناپرس، مارکو پیلو «marco peloi» مدیر بخش تجهیزات مؤسسه تحقیقاتی elettra sincrotrone trieste از کشور ایتالیا که در دهمین همایش کاربران چشمه نور ایران حضور داشت، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پروژه چشمه نور ایران ایده بسیار جالبی دارد و امیدوار هستم هر چه زودتر تکمیل و به مرحله فعالیت برسد چرا که این پروژه جهشی برای محققان علمی ایرانی خواهد بود. 

این محقق ایتالیایی تصریح کرد:ایران هم می‌تواند شبیه همه کشورهای پیشرفته دنیا، با این پروژه به جایگاه‌های بالایی در عرصه علم دست‌یافته و با دیگر کشورهای پیشرفته جهان به رقابت بپردازد. 

مارکو پیلو ادامه داد: پروژه چشمه نور ایران می‌تواند زمینه‌ای برای در کنار هم قرار گرفتن محققان رشته‌های مختلف از علوم پایه تا پزشکی و مهندسی به واسطه این پروژه باشد تا در کنار هم به فعالیت و کارهای تحقیقاتی در سطح بالا بپردازند. 

وی با اعلام اینکه ایران درصدد مشارکت با این مرکز تحقیقاتی است، عنوان کرد: در مرکز تحقیقاتی ایتالیا در عرصه انجام کارهای تحقیقاتی سطح بالا فعال است  و ما نیز خواهان همکاری نزدیک با ایران در زمینه چشمه نور ایران هستیم. 

مدیر بخش تجهیزات مؤسسه تحقیقاتی  elettra sincrotrone trieste ایتالیا با اشاره به فعالیت‌های علمی کشور ایران خاطرنشان کرد: من در این راستا متخصص نیستم و نمی‌توانم اظهارنظر کنم اما سال گذشته با حضور در دانشگاه‌های صنعتی شریف و تهران از نزدیک از این مراکز علمی بازدید داشته و شاهد فعالیت‌های علمی ایران بوده‌ام. 

وی عنوان کرد: در بازدیدهایی که از دانشگاه‌های ایران داشتم مشاهده کردم که نخبگان و محققان علمی این کشور گزارش‌هایی از فعالیت‌های خود ارائه کردند. 

این محقق ایتالیایی در پایان خاطرنشان کرد: اگر ایران بودجه‌های علمی خود را افزایش دهد بی‌شک اقدامات علمی نیز رونق بیشتری در این کشور خواهد داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا