دنیا ایران را از نظر علمی به رسمیت شناخته است

به گزارش سیناپرس، دکتر محمد مختاری به مناسبت روز قدس و تاثیر جامعه علمی ایرانی بر تفکرات رژیم اشغالگر قدس به مهر گفت: ایران از نظر علمی همیشه حرفی برای گفتن داشته و دارد؛ این قدرت علمی و توان فکری بالا را نمی توان کتمان کرد.

وی در خصوص اهمیت پیشرفت های علمی ایران از دیدگاه کشورهای دنیا گفت: معمولا کشورهای دوست از پیشرفت کشور ما خوشحال می شوند و ما را ترغیب می کنند،  ولی دشمنان ما در دنیا که زیاد هم هستند مسلما از این رویه ناامید می شوند و حتی از پیشرفت های جزئی ما واهمه دارند.

وی با تاکید بر اینکه کشور ما دارای قدرت علمی و فنی است، گفت: نگاه دنیا به مقوله علم و پیشرفتهای علمی کشور، ما را بر این می دارد که با پیشرفتهای خود در همه عرصه ها خصوصا علمی، دشمنان را ناامید تر کنیم؛ ما را به این تفکر وامی دارد که بیش از گذشته علاوه بر تفکرات سیاسی، اجتماعی، مذهبی و …موضوعات علمی را پررنگ تر جلوه دهیم.

عضو هیات علمی و رئیس مرکز پیش بینی زلزله پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با تاکیدبر اینکه دشمنان ما همواره به روش های خود در صدد هستند که بدانند روشهای علمی ما از چه طریقی پیش می رود تا مانع پیشرفتهایمان شوند، گفت: اما در مقابل کشورهای دوست هستند که علاقمندی خود را به همکاری بیشتر با ایران نشان می دهند آنها خواهان ارتباط هر چه بیشتر و یادگیری از کشورمان هستند.

مختاری با اشاره به روز قدس و ضرورت نشان دادن ابهت و بزرگی ایران در زمینه علمی خاطر نشان کرد: می بایست جامعه علمی در روز قدس و سایر مناسبت های اینچنینی به گوش دنیا برساند جوانان ایرانی در زمینه های مختلف از جمله علم و دانش توانسته اند به قله های پیشرفت دست یابند تا کشورهای دوست و دشمن بیدار شوند.

رئیس مرکز پیش بینی زلزله پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله بیان کرد: در حال حاضر دنیا شاهد پیشرفت های علمی ایران می باشد و خواهان همکاری تنگاتنگ با ما هستند؛ اما برخی از دشمنان هستند که حضور جامعه علمی در همه عرصه ها را کمرنگ جلوه می کنند اما اینگونه نیست؛ کشور ما در سطح محلی، منطقه ای و جهانی در زمره کشورهای صاحب نظر قرار دارد.

مختاری با تاکید بر نشان دادن سطح بالای علم ایران به همه دنیا گفت: هر کسی که به کشور ما بدبین است به نظام ما خیانت می کند؛ البته که پیشرفت کشور ما هم می تواند از سوی دیگر رژیم صهیونیستی را ناامید کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا