نخستین هوش مصنوعی روان پریش دنیا ساخته شد

به گزارش سیناپرس به نقل از دیجیاتو، Norman برای تسلط به انسان ها و پایان دنیا ساخته نشده، بلکه قرار است به واسطه آن خطراتی که از جانب یک هوش مصنوعی توسعه یافته بر مبنای داده های جانب دارانه و جهت دار به وجود خواهد آمد را مورد بررسی قرار گیرد.

دانسته های این هوش مصنوعی شرور به کمک روش برچسب زنی تصاویر تولید شده است. در این روش دیتابیسی از تصاویر به همراه توضیحاتی متنی در خصوص آنها به رایانه داده می شود تا سیستم بتواند روابطی معنادار بین الگوهای تصویری و توضیحات پیدا کند.

هوش مصنوعی بخت برگشته، داده های تصویری و توضیحات مرتبط با آن را از تاپیک های گفتگوی مرتبط با مرگ در وبسایت ردیت به دست آورده است.

 

هوش مصنوعی روان پریش دانشگاه MIT

 

 

بنابراین وقتی تصویر تعدادی پرنده در بالای شاخه های یک درخت را نشانش بدهید، نورمن آن را صحنه شکنجه منجر به مرگ یک مرد با نیروی الکتریسیته توصیف می کند. یا در شرایطی که یک هوش مصنوعی استاندارد قادر به تشخیص تصویری از یک کیک عروسی از نمای نزدیک است، هوش مصنوعی روان پریش محققین MIT آن را صحنه ای دردناک از تصادف بسیار شدید مردی نگون بخت با یک خودرو می بیند.

نکته مهم اینجاست که تیم تحقیقاتی عملاً یک هوش مصنوعی روان پریش را تربیت نکرده اند، بلکه تنها اطلاعاتی جهت دار را در اختیار آن قرار داده اند. به عبارت دیگر، می توان چنین استنباط کرد که بحث «عقیده» و «باور» یا در مقیاسی بزرگتر «جهان بینی» در خصوص توسعه هوش مصنوعی و رایانه ها نیز کاربرد خواهند یافت. این به نوبه خود می تواند بحث ها در خصوص آینده هوش مصنوعی و رابطه ما با ربات های خودآگاه را به ورطه های جدیدی ببرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا