آئودی Q8 کلاسی جدید از خودروهای شاسی‌بلند

آئودی سرانجام آخرین سری از خودروهای شاسی‌بلند لوکس خود با نام آئودی Q8 را رونمایی کرده است. این خودرو که در حقیقت فرزند خلف مدل Q7 است. در این میان این شرکت مدعی شده است که توانسته است نسل جدیدی از خودروهای شاسی‌بلند را ایجاد کند که کلاس کاری و زیبایی خودروهای چهاردر عادی را با قابلیت‌های مانور و فضای خودروهای شاسی‌بلند ترکیب می‌کند.

البته محصول نهایی شباهت زیادی به مدل مفهومی‌ای که در نمایشگاه خودروی دیترویت رد سال 2017 رونمایی شد داشته و نسبت به مدل Q7، عریض‌تر بوده و دارای شاسی پایین‌تری است. این مقدار به این ترتیب است که عرض این خودرو نزدیک به 2.5 سانتی‌متر بیشتر بوده و ارتفاع کف آن نیز 3 سانتی‌متر کمتر از مدل قبلی است. همچنین طول این ماشین نیز به میزان 8 سانتی‌متر از نسل قبلی‌اش کوچک‌تر است.

این امر موجب می‌شود که این خودرو اسپرت تر و شکیل‌تر به نظر برسد. چراغ‌های جلوی این ماشین دارای برترین استانداردهای ال ای دی هستند و لاستیک‌های 22 اینچی نیز به‌خوبی می‌توانند نمایی زیبا را به آئودی Q8 بدهند. از سوی دیگر فلز به‌کاررفته در بدنه این مدل نیز بسیار خوش استیل برش خورده است تا ظاهر زیبای آن تکمیل شود.

به‌صورت کلی باید گفت که ظاهر این خودرو شباهت زیادی به ظاهر محصولات شرکت لامبورگینی پیدا کرده است ولی این زیبای در قالب یک خودروی شاسی‌بلند عرضه شده است و همین امر نیز موجب می‌شود که ارزش طراحی ظاهری آئودی Q8 بیشتر شود.

شرکت آئودی هنوز جزئیات و اطلاعات مربوط به موتور آئودی Q8 را اعلام نکرده است ولی به نظر می‌رسد که موتور هیبریدی برای این غول زیبا در نظر گرفته خواهد شد. سرعت نهایی و میزان مصرف باتری این مدل هنوز نامشخص هستند ولی به‌زودی می‌توان انتظار رونمایی از این اطلاعات را نیز داشت.

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا