قابلیت اعلام گروهی به iOS 12 اضافه شد

به گزارش سیناپرس به نقل از زومیت، اپل دقایقی پیش در جریان رویداد WWDC 2018 قابلیت جدیدی را برای iOS 12 معرفی کرد که به‌موجب آن کاربر می‌تواند با یک سوایپ، اعلان‌ها را گروه‌بندی کرده و آن ها را از طریق لاک اسکرین مدیریت کند؛ اما کاربران سیستم‌عامل اندروید چندین سال است که از این قابلیت بهره می‌برند و فرآیند مدیریت نوتیفیکیشن‌ها در این سیستم‌عامل بسیار ساده‌تر از iOS بوده است. کوپرتینونشین‌ها علاوه‌بر اعلان گروهی، قابلیتی موسوم به «Instant-Tuning» را نیز معرفی کردند که به‌موجب آن می‌توان اعلان‌ها را به‌صورت مستقیم به Notification Center انتقال داد.

اکنون کاربر می‌تواند با گذر از لاک اسکرین، اعلان‌ها را مشاهده کند یا با یک سوایپ آن‌ها را به یک گروه براساس نام اپلیکیشن بدل کند. فدریگی، قائم ‌مقام واحد مهندسی نرم‌افزار اپل معتقد است که این قابلیت‌ها به کاربر اجازه می‌دهد تا تعداد موارد مزاحم را محدود کند. اپلیکیشن جدیدی موسوم به «Screen Time» نیز به iOS 12 اضافه شده است که به کاربر اجازه می‌دهد مدت زمانی را که در داخل یک اپلیکیشن خاص می‌گذارند، محدود کند. خاطرنشان می‌کنیم که گوگل نیز قابلیت مشابهی را به همراه سیستم‌عامل اندروید P در اختیار کاربران خود قرار خواهد داد.

این نخستین باری نیست که اپل قابلیتی را به تقلید از اندروید به iOS اضافه می‌کند؛ کوپرتینونشین‌ها در سال ۲۰۱۶ نیز با iOS 10، اعلان‌ها را با الهام‌گرفتن از اندروید ۵.۰ لالی‌پاپ، به فُرم کارتی در آوردند. iOS 10 قابلیت دیگری موسوم به Rise to Wake را به ارمغان آورد که در ابتدا برخی از گوشی‌های اندرویدی از آن بهره می‌بردند. البته تقلید از پلتفرم رقیب یک‌طرفه نیست و گوگل نیز در سیستم‌عامل اندروید اوریو با الهام گرفتن از iOS، نقطه‌ی کوچکی را به کنار آیکون هر اپلیکیشن اضافه کرد که وجود اعلان‌ها را نشان می‌دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا