دانشگاه آزاد فیروزکوه تعطیل نخواهد شد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،طی روزهای گذشته زمزمه هایی مبنی بر احتمال تعطیلی دانشگاه آزاد فیروزکوه بین اهالی این شهرستان و دیگر شهرستان های استان تهران پیچیده بود و دامنه این شایعه آنقدر زیاد شد که در نمازجمعه هفته گذشته، بین دو خطبه، رئیس دانشگاه آزاد این شهرستان در حد چند دقیقه کوتاه تلاش کرد نگرانی های ناشی از شایعه ها را پاسخ دهد.
دانشگاه آزاد فیروزکوه سال 1364 در منطقه شهرک ولیعصر این شهر تاسیس شده است.
حجت الاسلام دکتر علی اصغر رستمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درباره دلایل شکل گیری این شایعه معتقد است: اخیرا به دلیل بروز برخی مشکلات و کاهش تعداد دانشجویان، ذهنیت تعطیلی این واحد بین شهروندان قوت گرفته است.
کاهش تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد فیروزکوه بر کسب و کار برخی صنوف منطقه دیگر از جمله تاکسیرانان و مغازه داران هم تاثیرگذار بوده است که به گفته برخی منابع، همین موضوع هم بر شدت شایعه و نگرانی ها افزوده است.

دلایل کاهش دانشجویان
پرسش مهمی که اینجا مطرح می شود دلایل کاهش تعداد دانشجویان است که رئیس دانشگاه آزاد واحد فیروزکوه از آن به عنوان علت تشدید این شایعه یاد می کند، وی دلایل این وضعیت را 'اشباع شدن دانشگاه آزاد در سراسر کشور و ورود دانشجویان بدون آزمون به دانشگاه' اعلام کرد و گفت: با شرایط تازه، جویندگان علم به شهرستان های نزدیک تر محل سکونت خود مراجعه می کنند که این امر مسبب کاسته شدن شمار دانشجو و نیز سطح درآمدی دانشگاه خواهد شد.
رستمی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایرنا درباره شایعه مربوط به ادغام این واحد دانشگاهی ضمن رد این شایعه توضیح داد: ادغام یا و رده رتبه سازمانی دانشگاهها به سیاست کلی دانشگاه آزاد مرتبط است که اگر این رویداد(کاهش رتبه) رخ دهد، تنها شامل این واحد نخواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: واحد فیروزکوه از فضای وسیع و استادان بنام برخوردار است که در مدیریت جدید رشته های تحصیلی آن از 60 مورد به 114 رشته ارتقا یافته است.
مسئول روابط عمومی دانشگاه آزاد فیروزکوه نیز تعداد کنونی دانشجویان این واحد را سه هزار دانشجو در مقاطع مختلف اعلام کرد و گفت: جمعیت دانشجویی این واحد سال 91-91 حدود 9 هزار و 500 نفر بود.
دکتر مهدی سالاریه درباره تشریح علل کاهش شمار دانشجویان توضیح داد: سیاست های کلان دانشگاه آزاد، کاهش جمعیت جوان کشور، فعالیت دانشگاههای غیرانتفاعی و علمی – کاربردی نیز در کاهش جمعیت دانشجویی اثرگذار است.
وی افزایش کیفیت ارایه خدمات به دانشجویان نظیر ایاب و ذهاب، خوابگاه، تسهیلات و …، تخفیف های ویژه و نیز افزایش رشته های پرطرفدار را ازجمله راهکارهای افزایش جمعیت دانشجویی برشمرد که به گفته وی در دستور کار مدیریت واحد فیروزکوه قرار گرفته است.
شهرستان فیروزکوه باحدود 40 هزار نفرجمعیت در شمال شرق تهران قرار دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا