توجه به هوش مصنوعی برای رسیدن به خودکفایی اجتناب‌ناپذیر است

 دکتر مرتضی موسی‌خانی در این مراسم، توجه به هوش مصنوعی برای رسیدن به خودکفایی را اجتناب ناپذیر دانست و گفت: باید با سرعت به سمت بهره‌برداری از این دانش پیش برویم. تا سال 2020 بالغ بر 2 میلیون و 300 هزار فرصت شغلی در زمینه هوش مصنوعی ایجاد می‌شود که این مسئله بیانگر اهمیت این دانش است.

 

وی ادامه داد: قرن حاضر، قرن شکوفایی و توجه ویژه به هوش مصنوعی است و شرکت‌های بزرگ جهان نیز حضوری موثر و پررنگ در این حوزه دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به اینکه پیشرفت‌های قابل توجهی در حوزه هوش مصنوعی از جمله یادگیری ماشینی، پردازش تصویر و زبان طبیعی صورت گرفته و کاربری‌های این علم را بیشتر نمایان کرده است، اظهار کرد: کاربرد این هوش در بخش‌های مختلف بهداشت و درمان، صنعت، اتومبیل‌سازی، ساخت و تولید است که موجب تحول در حوزه‌های به کارگیری شده است.

موسی‌خانی با بیان اینکه به‌کارگیری دانش رباتیک به معنای بیکاری نیروهای کار نیست، خاطرنشان کرد: این مسئله حتی باعث ارتقای بهره‌وری و رقابت‌پذیری در بخش‌های مختلف از جمله صنعت می‌شود. به ازای هر 10 هزار نیروی انسانی، 295 ربات در کشورهای پیشرفته استفاده می‌شود، در حالی که کشور ما جایگاه مناسبی را در این زمینه ندارد.

حضور تیم MRL در مسابقات جهانی رباتیک کانادا تا 2 هفته آینده

وی با اشاره به حضور تیم MRL این دانشگاه در مسابقات جهانی رباتیک کانادا تا دو هفته آینده، گفت: امیدواریم بار دیگر شاهد درخشش این دانشجویان و اهتزار پرچم کشورمان در دیگر عرصه‌های علمی بین‌المللی باشیم.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در این مراسم که به همت استانداری و شهرداری قزوین برگزار شد، از محققان و پژوهشگران مقام آور تیم رباتیک MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در مسابقات جهانی ژاپن و مسابقات آزاد ایران، تجلیل به عمل آمد. دانشجویان و محققان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز در این مراسم با اهدای لوح تقدیر، از استاندار و شهردار قزوین و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان به دلیل حمایت‌های آنان، تشکر و قدردانی کردند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا