همایش فرزندان روح الله در تهران برگزار می شود

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،علی رمضانی بدون اشاره به زمان دقیق برگزاری این همایش اظهار داشت: با صدور دستورالعملی به استان ها قرار است مسابقه ای در قالب مقاله نویسی، کتابخوانی، وصیت نامه و نامه ای به حضرت امام (ره) ویژه دانش آموزان برگزار شود.
وی افزود: در بخش دیگری از برنامه های ویژه گرامیداشت ارتحال امام حلقه های صالحین و مسابقه کتابخوانی ویژه فرهنگیان با موضوع امام خمینی (ره) برگزار می شود.
رمضانی تصریح کرد: همچنین در کانون های فرهنگی – تربیتی سراسر کشور نمایشگاه هایی از آثار رهبر کبیر انقلاب برپا می شود که در آن فرهنگیان و دانش آموزان آثار خود را در قالب فیلم کوتاه، هنرهای دستی – تجسمی، سرود، مقاله، روزنامه دیواری و خاطره نویسی ارائه می دهند و شب شعرهایی با موضوع امام و رهبری در شهرستان ها برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: فرارسیدن بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و تقارن آن با لیالی قدر و همچنین چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی باعث شد تا برنامه های ویژه برای گرامیداشت این ایام تدوین کنیم.
وی افزود: آگاهی بخشی به نسل جوان و معرفی شخصیت امام راحل به عنوان الگویی کامل برای جوانان، تاکید بر شخصیت انقلابی امام خمینی (ره) و ادامه راه ایشان از جمله اهداف برنامه های امسال خواهد بود.
مدیر کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای تربیتی به تشکیل کمیته بزرگداشت مراسم ارتحال امام راحل با حضور معاونت های حوزه ستادی و پرورشی و فرهنگی اشاره کرد و یادآورشد: در برنامه های امسال بر استفاده از ظرفیت تشکل های دانش آموزی با هدف گفتمان سازی و فرهنگ سازی تاکید شده به همین دلیل نشست شورای هماهنگی تشکل های بسیج دانش آموزی، سازمان جوانان هلال احمر، سازمان دانش آموزی و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان برگزار خواهد شد.

 «گیسو طلا» به مرکز تئاتر کانون پرورش فکری آمد
نمایش «گیسو طلا» به نویسندگی و کارگردانی بهاره میرزاپور از یکشنبه 20 خرداد بر روی صحنه مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌رود.
به گزارش ایرنا از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این نمایش زنده، عروسکی در قالب طرح «نسل نو» است که در راستای حمایت از استعدادهای جوان در خرداد و تیر 1397 برای کودکان اجرا می‌شود.
«گیسو طلا» ماجرای دختر بچه‌ بازیگوش و دهن‌بینی‌ است که مرغی به نام پرحنا دارد. او به پیشنهاد یکی از اهالی تصمیم می‌گیرد برای پذیرایی از کدخدا مرغش را بپزد به این منظور راهی سفری می‌شود تا دستور پخت مرغ را از خاله‌اش بگیرد. در مسیر بازگشت به دلیل دهن‌بینی اتفاق‌های زیادی برایش می‌افتد و او متوجه اشتباهاتش می‌شود.
راحله شمس‌آبادی، رامین مسیبی، نگین تقوی‌راد و بهاره میرزاپور به عنوان بازیگر در این نمایش ایفای نقش می‌کنند و یکتا مقدس‌فر دستیار کارگردان، سامان فرشیدنیا عروسک‌گردان، یاسر شیرزاد آهنگساز و مصطفی دارابی و یاسر انصاری‌شاد نوازندگان این نمایش هستند.
همچنین معصومه روستا طراحی عروسک، فاطمه زعفرانی طراحی صحنه و لباس، محمدرضا شاملوفرد طراحی نور و امین‌رضا ملک‌محمودی مدیریت صحنه نمایش «گیسو طلا» را بر عهده دارند.
سامان فرشیدنیا، امین‌رضا ملک‌محمودی، محمدحسین قاسمی‌منفرد و امیرحسین پیرعلمی به عنوان عوامل صحنه با این نمایش همکاری می‌کنند.
«گیسو طلا» پیش‌تر، از چهار بخش سومین جشنواره‌ تئاتر شهر جایزه‌ برگزیده‌ بهترین کارگردانی، بازیگری مرد، موسیقی و طراحی صحنه را دریافت کرده و در عین حال نامزد دریافت جایزه‌ بخش‌های نمایش‌نامه‌نویسی، بازیگری زن و طراحی لباس این جشنواره بوده است.
این نمایش از یکشنبه 20 خرداد همه روزه به جز شنبه‌ها، صبح‌ها ویژه مهدهای کودک و مدارس و بعدازظهرها ساعت 17:30 در سالن گلستان مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پارک لاله تهران اجرا خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا