دستکشی که باکتری ها را نابود می کند

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، عفونت‌های مرتبط با مراقبت‌های بهداشتی قطعا خوب نیستند، اما استفاده بیش از حد از آنتی‌بیوتیک‌ها نیز مضر است، زیرا باکتری‌های مقاوم در برابر آن ایجاد می‌شوند. با توجه به این موضوع، نوع جدیدی از دستکش‌های پزشکی توسط محققان دانشگاه ناتینگهام انگلیس ایجاد شده است که میکروب‌ها را بدون استفاده از مواد شیمیایی می‌کشد.

این دستکش‌ها طی یک دوره 6 ساله توسط پروفسور "ریچارد جیمز"، میکروبیولوژیست دانشگاه ناتینگهام با همکاری شرکت مالزیایی سازنده دستکش‌های پزشکی موسوم به "Hartalega" و شرکت تحقیق و توسعه ضد میکروبی "Chemical Intelligence UK" ساخته شده است.

آنها از تکنولوژی خاصی استفاده می‌کنند که دانشگاه آن را "یک مولکول جدید فعال کشتن میکروارگانیسم" توصیف می‌کند.این مولکول مستقیما به ماده وارد شده و با آن ترکیب شده است، به این معنی که نیازی به استفاده از هیچ یک از آنتی‌بیوتیک‌ها بر روی سطح دستکش‌ها نیست و هیچ گونه انتشاری در محیط وجود ندارد.

طبق گزارش‌ها، این دستکش‌ها در آزمایشات، تا 99.9 درصد از باکتری‌ها را ظرف پنج دقیقه تماس از بین بردند.برنامه‌هایی برای تولید این دستکش‌ها با قیمت پایین در دست اقدام است تا در بیمارستان‌های سراسر جهان در دسترس باشد و توزیع آنها در اروپا از روز پنج‌شنبه در لندن آغاز شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا