آزمایش توپ جام جهانی روسیه در فضا

سازمان فضایی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد دو فضانورد روسیه به نام آنتون اشکاپلروف (Anton Shkaplerov) و اولگ آرتمیوف (Oleg Artemyev) به‌طور نمادین با استفاده از توپ‌های رسمی جام جهانی روسیه، در ایستگاه بین‌المللی یک مسابقه فوتبال برگزار کردند. این توپ قرار است به‌طور رسمی در مسابقه افتتاحیه جام جهانی روسیه استفاده شود.

این توپ که برای انجام یک مسابقه دونفره فوتبال بین آنتون اشکاپلروف فرمانده ایستگاه بین‌المللی و اولگ آرتمیوف مهندس پرواز ایستگاه بین‌المللی مورداستفاده قرار گرفت، در تاریخ ۳ ژوئن به‌وسیله راکت فضاپیمای Soyuz MS-07 به زمین بازگردانده خواهد شد.

توپ‌رسمی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه بانام Telstar 18 توسط آرتمیوف در تاریخ ۲۴ مارس سال جاری و به همراه راکت فضاپیمای Soyuz MS-08 به ایستگاه بین‌المللی فضایی منتقل شد. این عملیات از طریق پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان انجام‌شده بود. این توپ که برای انجام یک مسابقه دونفره فوتبال بین آنتون اشکاپلروف فرمانده ایستگاه بین‌المللی و اولگ آرتمیوف مهندس پرواز ایستگاه بین‌المللی مورداستفاده قرار گرفت، در تاریخ ۳ ژوئن به‌وسیله راکت فضاپیمای Soyuz MS-07 به زمین بازگردانده خواهد شد.

بر اساس گزارش منتشرشده در این رابطه، مسابقه فوتبال فوق در بخش مربوط به ژاپن در ایستگاه بین‌المللی و در شرایط بدون جاذبه انجام‌شده و در طرفین محوطه داخلی، دو دروازه فرضی تعیین شد که یکی از آن‌ها ورودی بخش آزمایشگاه ایالات‌متحده آمریکا US Harmony بود.

در حال حاضر علاوه بر این دو فضانورد روس، اسکات تینگل (Scott Tingle)، ریچارد آرنولد (Richard Arnold) و آندرئو فوستل (Andrew Feustel) فضانوردان ناسا به همراه نوریشیگ کانایی (Norishige Kanai) فضانورد ژاپنی در ایستگاه بین‌المللی فضایی حضور دارند. در مأموریت بازگشت به زمین که توپ مراسم افتتاحیه نیز با آن حمل خواهد شد، اشکاپلروف، تینگل و کانایی نیز حضور خواهند داشت.

توپ Telstar 18، به‌طور رسمی در ماه نوامبر سال گذشته در مسکو رونمایی شده و در این مراسم رسمی بزرگان جهان فوتبال همچون لیونل مسی از آرژانتین، زین‌الدین زیدان از فرانسه، کاکا از برزیل، الساندرو دل پیرو از ایتالیا و ژابی آلونسو از اسپانیا حضور داشتند.

ترجمه: احسان محمدحسینی

منبع: tass

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا