سه معماری جدید برای پردازنده های نسل بعد موبایل ها معرفی شد

به گزارش سیناپرس به نقل از دیجیاتو،

در رویداد رسمی این شرکت در شهر سانفرانسیسکو پردازنده هایی معرفی شدند که نوید سرعت پردازشی بیشتر، قابلیت پشتیبانی قدرتمندتر از بازی های گرافیکی و همچنین نمایش محتواهای UHD 8K را در کنار قابلیت های هوش مصنوعی متحول شده را می دهند.

نخستین و قدرتمندترین هسته پردازشی تازه ARM با نام Cortex-A76 پای به میدان رقابت خواهد گذاشت و علاوه بر موبایل ها می توانیم در آینده انتظار تعبیه آن در طیف گسترده ای از لپ تاپ ها را داشته باشیم. همین حالا نیز مدل قدیمی تر این سری در پردازنده های به کار رفته در لپ تاپ های سبک مبتنی بر ویندوز  10 حضور دارد.

 

معرفی پردازنده های جدید کمپانی ARM

 

 

طبق ادعای کمپانی انگلیسی، Cortex-A76 نسبت به نسل قبل خود از ۳۵ درصد توان پردازشی بیشتر برخوردار بوده و مصرف انرژی آن نیز تا حدود ۴۰ درصد کمتر از قبل خواهد بود. دیگر محصول تازه معرفی شده نیز نسل جدید پردازشگرهای گرافیکی سری Mali-G است که در سال ۲۰۱۹ از راه می رسند. گفته می شود GPU تازه آرم با نام G76 حدود ۳۰ درصد قوی تر از محصول نسل قبل یعنی G72 خواهد بود.

این افزایش توان کمک می کند تا بتوانید طیف گسترده تری از بازی های رده بالا را روی موبایل های خود اجرا کنید و تجربه ای عالی تر را در زمینه واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به دست بیاورید.

ARM در زمینه پردازش تصاویر ویدیویی هم یک محصول تازه دارد. Mali-V76 جدیدترین دستاورد این کمپانی در زمینه تولید VPU به حساب می آید. به لطف این چیپ جدید می توانید تصاویر UHD 8K را با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه در موبایل خود پردازش کنید. یا به طور همزمان به استریم آنلاین ۴ ویدیوی 4K با نرخ فریم ۶۰ ثانیه بپردازید. این به خوبی نشان می دهد که محصول تازه آرم چه توان بالایی را در اختیار کاربر خود قرار خواهد داد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا