آمادگی ایران برای انتقال تجربیات پزشکی به جمهوری آذربایجان

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،طیبی در این دیدار که با حضور جواد جهانگیرزاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان انجام شد، گزارشی از توانمندی ها و تجربیات ارزشمند جهاد دانشگاهی در زمینه تولید سلول های بنیادی و سلول درمانی ارایه کرد.
وی همچنین به تشریح توانمندی های ایران در شبیه سازی، ژنتیک و حیوان های ترانس ژنتیک، درمان نازایی، تشخیص و درمان سرطان پستان، درمان زخم های دیابتی و زخم های بدخیم دیابتی، فعالیت در حوزه داروهای گیاهی، ایجاد بانک ذخایر ژنتیکی پرداخت.
وزیر بهداشت جمهوری آذربایجان از بحث های انجام گرفته استقبال کرد و گفت که ما درباره پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف پزشکی مطلع هستیم و علاقه داریم این بحث ها هر چه زودتر به عمل تبدیل شود.
شیرعلی اف افزود: وزارت بهداشت جمهوری آذربایجان حاضر به همه گونه همکاری با جهاد دانشگاهی ایران است و همچنین آماده ایم بیمارستانی را در اختیار متخصصان ایرانی بگذاریم.
وی تصریح کرد: ما آماده ایم این بیمارستان را تجهیز کنیم و همچنین برای مقرون به صرفه شدن فعالیت آن تعرفه های ویژه ای هم اعمال کنیم.
وزیر بهداشت جمهوری آذربایجان با اشاره به توانمندی های ایران در حوزه پزشکی، خواستار استقرار هر چه سریعتر متخصصان ایرانی در جمهوری آذربایجان شد.
رئیس جهاد دانشگاهی برای شرکت در بیست و پنجمین « نمایشگاه نفت و گاز خزر -2018» به جمهوری آذربایجان سفر کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا