تاثیر مخرب تغییرات آب و هوائی در آمریکای جنوبی

امروزه بحث تغییرات آب و هوائی و تبعات ناشی از آن ، گریبان تمامی مناطق دنیا را گرفته و تبدیل به یکی از اصلی ترین معضلات جوامع بشری شده است . این موضوع ، در سمینار اخیر تغییرات آب و هوائی در شهر مکزیکو سیتی ، پایتخت کشور مکزیک از سوی کارشناسان و پژوهشگران این حوزه مورد مطالعه قرار گرفت و در این سمینار اعلام شد : " علی رغم این مساله که کشورهای آمریکای جنوبی تنها ده درصد از میزان دی اکسید کربن و آلاینده های جوی دنیا را تولید می کنند ، تاثیرات مربوط به پدیده تغییرات آب و هوائی در این منطقه بسیار زیاد بوده و کشورهای این حوزه باید خود را برای تطبیق پذیری با شرایط جدید ، مهیا کنند .

روز گذشته و در همین زمینه ورونیکا گونزالز Veronica Gonzalez از کار شناسان دفتر ارزیابی و نظارت بانک توسعه آمریکا Office of Evaluation and Oversight at the Inter-American Development Bank اعلام کرد : " فرایندهای آسیب پذیری و سیاست های مقابله با آن باید به طور ویژه ای به بخش ها آسیب پذیر در برابر تغییرات آب و هوائی بپردازد . "

گفتنی است بسیاری از کارشناسان ، فعالیت های صنعتی انسان ها و آلاینده های جوی تولید شده توسط کشورهای مختلف را اصلی ترین دلیل بروز پدیده تغییرات آب و هوائی می دانند . در این میان مونواکسید کربن نقشی بسیار مهم در تخریب محیط زیست دارد . از سوی دیگر آمریکا جنوبی به واسطه دارا بودن جنگل های انبوه آمازون و محیط زیست ویژه خود ، نقشی انکار ناپذیر در تصفیه هوای موجود در اتمسفر زمین ایفا کرده و هر نوع آسیب به این بخش دارای تبعاتی شدید در آب هوای کل کره زمین خواهد بود . این موضوع در حالی است که آمارهای جهانی حاکی از سرعت بسیار زیاد روند تخریب این مناطق و جنگل زدائی در جنگل های آمازون است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا